زمانی گفت: با توجه به حجم بالای کار‌های اقتصادی در دولت، زمان دقیقی برای اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌توان اعلام کرد.

زمان دقیق اجرای مالیات بر عایدی سرمایه مشخص نیستبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ایبِنا؛ احمد زمانی معاون پژوهشی سازمان امور مالیاتی با اشاره به آخرین وضعیت لایحه مالیات بر عایدی سرمایه، افزود: طرح پیش‌نویس مالیات بر عایدی سرمایه، با امضای وزیر اقتصاد به دولت تقدیم می‌شود و البته در هیئت دولت هم به دلیل آنکه حجم کار‌های اقتصادی بالا است، نمی‌توان زمان دقیقی برای اجرای آن اعلام کرد.

معاون پژوهشی سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: برای اجرای این طرح باید وزارت راه و شهرسازی سامانه املاک و اسکان را راه‌اندازی کند و تا زمانی که این سامانه اجرایی نشود، امکان شناسایی خانه هم وجود ندارد؛ ضمن اینکه در این سامانه باید مدت خالی ماندن واحد مسکونی، دلیل آن و تعداد واحد‌ها بررسی شود که البته در سال ۹۴ در قانون به این موضوع پرداخته شده است.


بیشتر بخوانید: بلاتکلیفی اجرای طرح مالیات بر بازار مسکن/ آیا مالیات بر عایدی سرمایه، قیمت‌های مسکن را می‌شکند؟ 


به گفته این مقام مسئول، وزارت راه و شهرسازی درباره اجرایی شدن این سامانه اعلام کرده که به دلیل آنکه شهرداری‌ها دسترسی کامل به همه اطلاعات مسکن دارند، راه اندازی این سامانه برای شهرداری راحت‌تر است.

انتهای پیام/

برای اجرای طرح مالیات بر عایدی مسکن وزارت راه و شهرسازی سامانه املاک و اسکان را راه‌اندازی کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار