معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد تجهیزات نظامی ساخت این کشور در رزمایش‌ ۲۴ جولای در ونزوئلا استفاده خواهند شد.

ریابکوف: تجهیزات نظامی روسیه در رزمایش ونزوئلا استفاده می‌شوندبه گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه امروز پنج شنبه اعلام کرد تجهیزات نظامی این کشور در رزمایش‌های ۲۴ جولای در ونزوئلا استفاده خواهند شد.

معاون وزیر خارجه روسیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: تجهیزات نظامی و سلاح‌های که در حال حاضر در ونزوئلا هستند و آن‌هایی که از سوی نیرو‌های مسلح این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند عمدتا ساخت روسیه هستند. اطلاع ندارم که آیا آن‌ها تجهیزات دیگری را از سایر کشور‌ها خریداری کرده یا خیر، اما ارتش این کشور به میزان قابل توجهی با سلاح‌های ما تجهیز شده است و بنابراین این تسلیحات نیز (در این رزمایش ها) بکار خواهد رفت.

ریابکوف همچنین یادآور شد که در حال حاضر تقریبا هیچ صادرات نظامی به ونزوئلا صورت نمی‌گیرد. این مقام وزارت خارجه روسیه افزود چرخش لازم صورت گرفته است. همانطور که می‌دانم حضور پرسنل نظامی ما در آنجا نزدیک به صفر است. با این حال بدان معنا نیست که پرسنل ما در صورت نیاز به تعمیر تجهیزات نظامی در آنجا (ونزوئلا) حضور نخواهند داشت.

در ماه ژوئن ادعا‌هایی مبنی بر تصمیم روسیه برای افزایش حضور نظامی خود در ونزوئلا منتشر شد. سفارت روسیه در ونزوئلا در واکنش به این ادعا‌ها اعلام کرد مسکو در حال خارج کردن متخصصان نظامی خود از ونزوئلا است که کمک‌های فنی را برای تعمیر تجهیزات نظامی ارائه می‌کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ونزوئلا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار