بنا بر اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، استیون منوچین و پیتر آلتمایر به بحث درباره موضوع تحریم واشنگتن علیه تهران پرداختند.

گفتگوی منوچین و آلتمایر درباره تحریم‌های ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد استیون منوچین، وزیر خزانه داری این کشور و پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان درباره مسئله تحریم واشنگتن علیه تهران و موضوع امنیت انرژی اروپا به بحث پرداختند.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است منوچین با وزیر انرژی و امور اقتصادی آلمان دیدار کرد. وزاری دو کشور در این دیدار موضوع تحریم‌های مربوط به تجارت با ایران را به بحث گذاشتند.

همچنین در این بیانیه تاکید شد منوچین و آلتمایر موضوع امنیت انرژی اروپا و سیاست‌های کلان اقتصادی را به منظور دستیابی به چشم انداز‌های وسیع‌تر رشد جهانی مورد بررسی قرار دادند.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بار‌ها از آلمان برای حمایت خط لوله نورد استریم ۲ که گاز را از روسیه به اروپا انتقال می‌دهد، انتقاد کرده است.

سال گذشته آمریکا به طور یکجانبه از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران خارج شد. آمریکا در حالی که در دو مرحله تحریم‌های لغو شده تحت برجام را علیه ایران را از سر گرفت، مدعی است که ایران باید به طور یکجانبه همچنان به محدودیت‌های یک توافق چندجانبه پایبند بماند. شایان ذکر است، اقدام ایران در افزایش سقف مجاز ذخیره اورانیوم غنی سازی شده در واکنش به خروج یکجانبه آمریکا از برجام و عهدشکنی طرف‌های اروپایی این توافق بین‌المللی در عمل به تعهداتشان اتخاذ شد.

آمریکا در حالی نگران ارتباط تجاری اتحادیه اروپا با ایران است که طرف‌های اروپایی توافق هسته‌ای ایران که برخلاف وعده‌های خود تاکنون به هیچ‌کدام از تعهدات برجامی خود پایبند نبوده‌اند، عملیاتی‌شدن سازوکار مالی با تهران را نیز مشروط کرده‌اند. اتحادیه اروپا تهدید کرده است اگر در پایبندی ایران به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تردید وجود داشته باشد، سازوکار مالی موسوم به اینستکس عملیاتی نخواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آلمان ، آمریکا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار