مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: میانگین خونگیری در این استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۰ درصدکاهش داشته است.

میانگین خونگیری در سیستان و بلوچستان ۴۰ درصد کاهش داشته استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر سهیلا خسروی مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان اظهار داشت: میزان اهدای خون در سیستان و بلوچستان با توجه به شروع تعطیلات تابستانی‌کاهش قابل توجهی داشته که با توجه به شرایط استان و بویژه افزایش مسافرت‌ها و احتمال بروز تصادفات جاده‌ای نیاز به خون بیشتر از گذشته است.

وی گفت: ۲۲ هزار و ۳۳۱ نفر از ابتدای امسال تا کنون برای اهدای خون به سازمان انتقال خون مراجعه کرده اند که از این تعداد ۱۷ هزار و ۵۵۸ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان افزود: این میزان اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصدکاهش داشته است.

وی بیان کرد: ۴۲ هزار و ۷۳۴ واحد خون و فرآورده‌های خونی از ابتدای سالجاری تاکنون در سیستان و بلوچستان مصرف شده که به طور میانگین روزانه ۳۸۸ واحد خون و فرآورده‌های خونی استفاده شده است.

خسروی گفت: ۱۳ هزار و ۸۰۰ واحد خون نیز از سایر نقاط کشور دریافت شده است.

وی افزود: سیستان و بلوچستان به دلیل وسعت زیاد و شرایط خاص نظیر ازدواج‌های فامیلی منجر به تولد بیماران تالاسمی، هموفیلی و ... و از سوی دیگر شمار بالای حوادث رانندگی همواره نیازمند اهدای خون برای تامین نیاز بیماران است به طوریکه روزانه ۳۵۰ واحد خون و فرآورده‌های خونی در این استان مصرف می‌شود.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان دارا بودن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم خونی را از شرایط لازم برای اهدا کنندگان خون عنوان کرد.

وی اظهار داشت: بسیاری از بیماران نیازمند به خون در بیمارستان‌ها چشم انتظار یاری افراد خیر برای اهدای خون هستند و این درحالیست که فرآورده‌های خونی را نمی‌توان به مدت طولانی نگهداری کرد.

انتهای پیام/گ

کاهش میانگین خونگیری در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار