فرمانده کمیته جستجو مفقودین گفت:اطلاعات دقیق از نحوه و محل چگونگی شهادت برخی شهدای اسیر ایرانی در اختیار وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،دقایقی پیش پیکر پاک و مطهر ۴۴ شهید دوران دفاع مقدس از طریق مرز بین‌المللی شلمچه وارد کشور شد.

آئین استقبال از پیکر این ۴۴ شهید با حضور مسؤولان و مدیران کشوری، استانی و محلی و همچنین مردم متدین، انقلابی و شهید پرور خرمشهر و آبادان و سران عشایر و طوایف برگزار شد.

پیکر این ۴۴ شهید دوران دفاع مقدس طی دو ماه گذشته در مناطق عملیاتی کتیبان، شرق دجله و زبیدات تفحص شده‌اند.

 سردار سید محمدباقر زاده صبح امروز در مراسم استقبال از ۴۴ شهید دوران دفاع مقدس در جمع خبرنگاران در مرز شلمچه اظهار کرد: در مدت اخیر در اردوگاه‌هایی که شهدای در اسارت به شهادت رسیدند نیز ردیابی شدند و تلاش می‌شود تعدادی از شهدا که هنوز به کشور بازنگشته‌اند به میهن بازگردانده شوند.

فرمانده کمیته جستجو مفقودین ستاد کل نیروی مسلح با یادآور شدن اینکه اطلاعات دقیقی از محل و نحوه شهادت این دست شهدا در دست نیست، توضیح داد: این شهدا ظالمانه به شهادت رسیدند و اطلاعاتی از محل دقیق و چگونگی به شهادت رساندنشان در اختیار وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) است.

وی افزود: زمانی که آمریکا، عراق را اشغال کرد، تمام پرونده وزارت دفاع عراق از جمله مسائل جنگ را با خود برد و این اطلاعات اکنون برای انجام کار‌های تحقیقاتی در اختیار دانشگاه‌های آمریکا قرار گرفته، اما برای ردیابی در اختیار صلیب سرخ قرار نگرفته است.

سردار باقر زاده از پیگیری برای کسب این اطلاعات خبر داد و اظهار کرد: از طریق کمیته بین‌المللی صلیب سرخ مکاتباتی انجام شده، اما تاکنون پاسخ مناسبی از سوی آمریکا دریافت نشده است.

عملیات تفحص شهدا در شهرهای میسان، دیاله و اربیل ادامه دارد

فرمانده کمیته جستجو مفقودین ستاد کل نیروی مسلح همچنین از ادامه تلاش برای تفحص شهدای بیشتر در دیگر محور‌ها تأکید کرد و گفت: علاوه بر استان‌های بصره، میسان، دیاله و اربیل که از استان‌های مرزی عراق هستند عملیات تفحص شهدا در عمق نیز ادامه دارد.

وی افزود: در سایر مناطق همچون استان‌های دیاله و کردستان تلاش‌ها ادامه دارد و تعدادی شهید نیز یافت شده که برنامه استقبال آن‌ها متعاقباً اعلام می‌شود.

ورود پیکر ۴۴ شهید دفاع مقدس به کشور

ورود پیکر ۴۴ شهید دفاع مقدس به کشور

ورود پیکر ۴۴ شهید دفاع مقدس به کشور

ورود پیکر ۴۴ شهید دفاع مقدس به کشور

 

انتهای پیام/ د

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.