نخستین رویداد فصلی سعدی خوانی ویژه اعضا نوجوان مراکز کانون پرورش فکری به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان در اهواز برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نخستین رویداد فصلی سعدی خوانی ویژه اعضا نوجوان مراکز کانون پرورش فکری به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان با حضور مدیرکل و اعضا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مهدی مرادی و قاسم آهنین جان شاعران ملی و استانی و از اعضا قدیمی کانون، در مرکز فرهنگی هنری کانون شماره ۲ اهواز برگزار شد.

وحید کیانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در آیین آغاز به کار نخستین رویداد فصلی سعدی خوانی در اهواز گفت: این رویداد ادبی به دنبال آشنا کردن نوجوانان با ادبیات کهن ایران است.

وی با اشاره به این‌که نخستین رویداد سعدی خوانی به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان در مرکز فرهنگی هنری کانون شماره ۲ اهواز به عنوان دبیرخانه دائمی این رویداد برگزار می‌شود افزود: انجمن ادبی سعدی خوانی قصد دارد نوجوانان را با نکات اخلاقی مفید و بحث زندگی که در اشعار و آثار این شاعر و نویسنده وجود دارد آشنا کند.

کیانی بیان داشت: در نخستین برنامه این رویداد ادبی نوجوانان به خوانش آثار سعدی پرداختند و با حضور میهمانان که خود زمانی از اعضا کانون شماره ۲ اهواز بودند و در حال حاضر از شاعران ملی و استانی هستند، شیوه‌های خوانش صحیح و حفظ اشعار و حکایات این شاعر بلندآوازه ایران‌زمین را فراگرفتند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان اظهار کرد: در نشست بعدی این رویداد که در فصل پاییز برگزار خواهد شد نوجوانان پیرامون اشعار و حکایاتی که با همراهی مربیان کانون انتخاب کردند به تحقیق و پژوهش پیرامون نکات اخلاقی و مسائل مطرح شده پیرامون بحث زندگی خواهند پرداخت و دستاورد‌های خود را در دومین رویداد سعدی خوانی ارائه خواهند کرد.

گفتنی است؛ جشن‌ها و ویژه‌برنامه‌های روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در مراکز مختلف کانون پرورش فکری خوزستان از ۱۵ تیرماه آغاز شده است و تا ۲۰ همین ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/گ

برگزاری رویداد فصلی سعدی خوانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.