روزنامه نیویورک تایمز از تلاش وزارت دادگستری آمریکا برای جلوگیری از شهادت دو نفر از اعضای تیم بازرس مولر در پشت در‌های بسته در مجلس نمایندگان این کشور خبر داد.

نیویورک تایمز از تلاش وزارت دادگستری آمریکا برای لغو شهادت گروه مولر خبر دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز امروز (چهارشنبه) گزارش داد وزارت دادگستری این کشور در تلاش است تا از شهادت دو نفر از اعضای تیم رابرت مولر، بازرس ویژه این وزارتخانه در پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا، در پشت در‌های بسته در مجلس نمایندگان جلوگیری کند. این در حالی است که مولر هفته آینده طبق برنامه در نشست علنی کنگره در مقابل نمایندگان حاضر خواهد شد.

نیویور تایمز نوشت: بنا به گفته یک مقام ارشد کنگره، هفته گذشته، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده بود مخالف شهادت «آرون زبلی» و «جیمز کوالز» در برابر کمیته‌های اطلاعات و قضایی مجلس نمایندگان است. یک مقام ارشد وزارت دادگستری ضمن تایید این موضوع از دستور منع حضور این دو نفر در کنگره خبر داده است.

یک مبنع آگاه در این خصوص به رویترز گفت اعضای تیم مولر در حال مذاکره برای شهادت دادن در مقابل دو کمیته کنگره در پشت در‌های بسته هستند. با این حال، مولر قرار است در ۱۷ ژوئیه در یک جلسه علنی در مقابل کمیته‌های اطلاعات و قضایی مجلس نمایندگان شهادت دهد.

در ماه آوریل سال جاری میلادی، مولر گزارشی منتشر کرد که نشان می‌داد روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ دخالت کرده است و کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور جمهوریخواه این کشور، با مقامات روس چندین بار ارتباط داشته‌اند. اما در این گزارش شواهد کافی برای اثبات وجود یک توطئه مجرمانه میان تیم انتخاباتی ترامپ و مسکو ارائه نشد. مولر در نخستین اعلام عمومی خود از زمان آغاز تحقیقات دو ساله در این خصوص گفت تحقیقات او درباره اتهامات مجرمانه علیه ترامپ هرگز پایان نیافته است و استیضاح رئیس‌جمهور به تصمیم کنگره بستگی دارد. او گفت: «اگر مطمئن بودیم که رئیس‌جمهور جرمی مرتکب نشده است، می‌گفتیم».

در حال حاضر، کمیته‌های اطلاعات و قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در حال بررسی و تحقیق در خصوص دخالت و تاثیر احتمالی روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار