رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اردستان از ثبت ملی قالی مهاباد به عنوان نخستین میراث ناملموس شهرستان اردستان خبر داد.

مهدی مشهدی رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اردستان در گفت و گو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  با تاکید بر اینکه بیش از ۱۵۰ اثر ناملموس در اردستان شناسایی شده اظهار کرد: به تازگی قالی مهاباد به عنوان اولین میراث ناملموس شهرستان اردستان ثبت ملی شد و همچنین ۲۰ پرونده میراث ناملموس در شهرستان اردستان آماده ثبت ملی و اقدامات اولیه آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه امسال میراث فرهنگی بیش از ۲۵ میلیارد ریال بودجه برای پروژه‌های میراثی دریافت کرده است افزود: در شهرستان اردستان حدود ۷۴ اثر تاریخی ثبت ملی وجود دارد. همچنین در این بخش حدود ۱۰ پرونده محوطه‌های باستانی ارسال شده است که ۷ پرونده آن تایید استان را گرفته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اردستان ادامه داد: خانه نقاشی اردستان به عنوان یک اثر زیبا و دارای مالک شخصی در حال تخریب است و رایزنی‌های زیادی برای واگذاری آن به شخصی سرمایه‌گذار انجام شد، اما موضوع مالکان خصوصی و تامین اعتبار اصلی‌ترین مشکل برای رسیدگی به این بنا‌ها است.

انتهای پیام/ی
 


بیش از ۲۵ میلیارد ریال بودجه برای پروژه‌های میراثی اردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار