به گزارش  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مجمع انتخابات فدراسیون وزنه برداری، روز یکشنبه برگزار شد و علی مرادی با کسب ۲۲ رای از مجموع ۴۳ رای، برای مدت ۴ سال به ریاست فدراسیون وزنه برداری رسید.

اما یکی از حاشیه‌های انتخابات، حضور نداشتن رئیس هیئت وزنه برداری استان آذربایجان شرقی بود و برخی اعتقاد داشتند که اگر جلیل جهانپور کوزه کنانی در این انتخابات حضور داشت، نتیجه چیز دیگری می‌شد.

جلیل‌پور: در هنگام برگزاری مجمع انتخابات وسط بیابان بودم/ مرادی به حقش رسید/ تا کی باید از جیب خودم برای هیات استان خرج می‌کردم؟

روز گذشته پس از حاشیه‌های فراوان، شنیده شد که ایوب بهتاج مدیر کل اداره  ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، نامه‌ای مبنی بر برکناری جهانپور به فدراسیون وزنه برداری ارسال کرده. اما گویا جهانپور قبلا استعفا داده بود.

حالا او در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: من قبل از انتخابات به ۲ دلیل می‌خواستم استعفا بدهم. از سال ۸۹ تا ۹۳ به عنوان نایب رئیس هیئت وزنه برداری شهرستان تبریز حضور داشتم و تا سال ۹۶ نایب رئیس هیئت وزنه برداری استان آذربایجان شرقی بودم. از سال ۹۶ نیز رئیس هیئت استان بودم.

تا کی باید از جیب خودم برای هیات استان خرج می‌کردم؟

او ادامه داد: در طی این سال‌ها وزنه برداری به نام محمد حسینی را شناسایی کردیم و او هم در مسابقات جوانان جهان که به تازگی در فیجی برگزار شد، برای اولین بار در استان آذربایجان شرقی بعد از ۴۵ سال به مدال طلای جهانی دست پیدا کرد. من می‌خواستم در اوج خدمت و فعالیت هایم کناره گیری کنم. همچنین چند روز دیگر در اصفهان هم مسابقات کشوری بانوان در حال برگزاری است. سوال من این است که ما چقدر باید از جیب خودمان خرج کنیم؟ محل درآمدی نداریم و در کل حمایت‌های خوبی از هیئت‌های استانی خصوصا رشته وزنه برداری نمی‌شود.

جلیل‌پور: در هنگام برگزاری مجمع انتخابات وسط بیابان بودم/ مرادی به حقش رسید/ تا کی باید از جیب خودم برای هیات استان خرج می‌کردم؟

ما محمد حسینی را زمانی که شناسایی کردیم ۱۵ ساله بود. حالا تمرین کرده و درکنار مربیان محترم و کادر فنی زحمت کشیده و برای اولین بار به رقابت‌های برون مرزی رفته و قهرمان جهان شده است.

چرا بین بقیه ورزشکاران و فوتبالیست‌ها تفاوت قائل می‌شویم؟

او ادامه داد:، چون می‌خواستم خارج از استان مامور به خدمت در یکی از وزارتخانه‌ها شوم طبق قانون نمی‌توانستم در سِمت فعلی بمانم. از هر چیزی که بگذریم، وزارت ورزش و جوانان مدال‌هایی که به دست ورزشکاران وزنه برداری کسب می‌شود را در حد شوت و گل یک فوتبالیست نگاه نمی‌کند. همه افراد باید از حقوق یکسان برخوردار باشند. چرا همه بودجه فدراسیون وزنه برداری حدودا ۴ یا ۵ میلیارد تومان است؟ وقتی قرار است در بازی‌های بین المللی پرچم ایران بالا برود، باید برای آن هزینه کنیم. من و همکاران بنده بدون درآمد چطور می‌توانیم یک هیئت استانی را مدیریت کنیم؟ من نمی‌گویم که بیایند و از من و همکارانم تشکر کنند، اما حداقل از محمد حسینی قهرمان جهان در حد خودش تشکر می‌کردند.

جلیل‌پور: در هنگام برگزاری مجمع انتخابات وسط بیابان بودم/ مرادی به حقش رسید/ تا کی باید از جیب خودم برای هیات استان خرج می‌کردم؟

وسط بیابان درمسیر قطار تبریز - تهران چطور خودم را باید به مجمع می‌رساندم؟

جهان پور درباره علت غیبتش در مجمع انتخابات فدراسیون وزنه برداری تصریح کرد: فکر کنم برای اولین بار بود که فدراسیون بلیتی برای حضور اعضا در مجمع تهیه نکرده بود. من تصمیم گرفتم با قطار به تهران بیایم که با تاخیر به مجمع نرسم. اما متاسفانه پس از خروج از تبریز با تصادفی در ریل مواجه شدیم فکر کنم حوالی قزوین نیز یک نفر هم فوت کرده بود که باید منتظر رسیدن مسئولین و صدورمجوز حمل جنازه می‌ماندیم. راننده‌ای هم از طرف دوستان جهت رساندن اینجانب از میدان راه آهن به محل مجمع، در راه آهن تهران منتظر من بود و وقتی سوار ماشین شدم یکی از کاندیدا‌ها با من تماس گرفت و گفت انتخابات تمام شد. حدودا ساعت ۱۱:۳۰ به من خبر دادند که انتخابات تمام شده است. در حین برگزاری انتخابات، اولین نفری هم که با من تماس گرفت محسن بیرانوند دبیر مجمع انتخابات بود و به او گفتم که نمی‌توانم وسط بیابان از قطار خارج شوم. چطور باید خودم را به انتخابات می‌رساندم؟

جلیل‌پور: در هنگام برگزاری مجمع انتخابات وسط بیابان بودم/ مرادی به حقش رسید/ تا کی باید از جیب خودم برای هیات استان خرج می‌کردم؟

کسی نپرسید چه مشکلی برایم پیش آمده

جهان پور کوزه کنانی درباره انتقاداتی که از او پس از نرسیدن به مجمع شده است، خاطر نشان کرد: من انتظار داشتم به من زنگ بزنند و بپرسند که چه شده؟ چه مشکلی پیش آمده که نتوانستی به مجمع برسی؟ نه این که ناراحت بشوند و خارج از قانون من را توبیخ هم بکنند. من ۲ سال درحد توان خودم برای هیات وزنه برداری استان آذربایحان شرقی زحمت کشیدم.

نامه‌های غیر قانونی و با عجله برای برکناری من مکاتبه شد

رئیس سابق هیئت وزنه برداری استان آذربایجان شرقی درباره ناراحتی رئیس اداره کل ورزش و جوانان این استان از او، تاکید کرد: استعفای من با نظر خودم بوده است. اما من نامه‌های مکتوب آن‌ها را دارم.   از لحاظ قانونی درست نیست، چون به فدراسیون وزنه برداری نامه نگاری کردند تا من برکنار شوم. اما از من سوالی نکردند که چرا به موقع به مجمع نرسیدم. من از بیت المال برای آمدن به تهران استفاده نکردم و با هزینه شخصی بلیت تهیه نموده و می‌خواستم به مجمع برسم.

جلیل‌پور: زمان برگزاری مجمع انتخابات وسط بیابان بودم/ مرادی به حقش رسید/ تا کی باید از جیب خودم برای هیات استان خرج می‌کردم؟!

شاید برخی از آقایان از رای آوردن مرادی ناراحت شده اند

جهان پور درباره برخی شایعات که گفته می‌شود اگر او در انتخابات حاضر می‌شد و رای می‌داد، علی مرادی نمی‌توانست در دور اول برنده انتخابات باشد، تصریح کرد: شاید برخی آقایان از رای آوردن مرادی ناراحت شدند. رای من که مخفی بود و فقط خودم می‌دانستم که به چه کسی می‌خواهم رای بدهم. جمع آرای رقبای مرادی ۲۱ رای بود. اگر من هم رای می‌دادم و برفرض که صحبت‌های برخی خبرگزاری‌ها درست باشد و من به مرادی رای نمیدادم. از کجا معلوم که در دور دوم به آرای مرادی هم اضافه نمی‌شد؟

جلیل‌پور: در هنگام برگزاری مجمع انتخابات وسط بیابان بودم/ مرادی به حقش رسید/ تا کی باید از جیب خودم برای هیات استان خرج می‌کردم؟

مرادی به حقش رسید

او درباره عملکرد ۴ ساله مرادی در فدراسیون وزنه برداری خاطر نشان کرد: مرادی در امور هیئت‌ها هیچ دخالتی نداشت و در حد بضاعت خودش هم خیلی خوب کار کرد. وقتی بودجه فدراسیون ۴ میلیارد است، چقدر از آن به آذربایجان شرقی می‌رسد؟ مرادی در این ۴ سال زحمت کشید و خون دل خورد و عرق ریخت. مرادی به حقش رسید. اما افراد زیادی از کاندیدا‌های فعلی هم توان مدیریت آینده فدراسیون را دارند که قطعا حضور ایشان در انتخابات آتی ضروری و حیاتی ماست. از تمام عزیزان طلب حلالیت دارم.


بیشتر بخوانید:

رئیس هیئت وزنه برداری استان آذربایجان شرقی استعفا کرد

توکلی:هر کسی که در راس فدراسیون قرار می‌گیرد باید بداند که در چه جایگاه حساسی قرار دارد

مرادی: ۷۰ روز طلایی را از دست دادیم/ وزارت ورزش به اردو‌ها و اعزام وزنه برداران توجه داشته باشد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار