رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ایذه از خرید بیش از ۲۳ هزار تن گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اهواز مصطفی هنرمندیان رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ایذه گفت: در سال زراعی جاری ۲۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان ایذه به کشت گندم اختصاص یافته بود.

وی بیان داشت: با پایان فصل برداشت گندم، ۲۳ هزار و ۲۰۰ تن محصول گندم توسط مراکز خرید و سوله‌ها خریداری شد، و با توجه به اینکه کشاورزان مقداری از محصول را برای مصرف بذری، خوراک دام و مصرف شخصی نزد خود نگهداری می‌کنند، رقم تولید گندم ایذه بیش از ۳۸ هزار تن برآورد می‌شود.

هنرمندیان تصریح کرد: با توجه به بارش‌های خوب سال زراعی جاری انتظار می‌رفت برداشت بیشتری صورت بگیرد که بارش سیل آسای فروردین امسال این آمار را بسیار کاهش داد. حدود ۴ هزار هکتار از زمین‌های زیر کشت گندم شهرستان ایذه در حاشیه تالاب‌های میانگران و بندون در این بارش‌ها دچار خسارت شدید شدند یا اصلاً به مرحله برداشت محصول نرسیدند.

مدیر جهاد کشاورزی ایذه به تشکیل پرونده برای کشاورزان صدمه دیده از سیل ۹۸ اشاره مرد و اذعان داشت: تاکنون پرونده ۴۵۰ کشاورز ایذه‌ای در مرکز خوزستان مورد بررسی و تأیید شده و انتظار داریم این آمار بازهم افزایش پیدا کند تا مقداری از ضرر و زبان کشاورزان ایذه‌ای جبران شود.

انتهای پیام/گ

پایان خرید گندم از کشاورزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.