سخنگوی گارد مرزی اوکراین اعلام کرد از ابتدای امسال از ورود بیش از چهار هزار و ۵۰۰ تبعه روسیه به این کشور جلوگیری شده است.

ممانعت از ورود بیش از ۴۵۰۰ تبعه روسیه به اوکراین از ابتدای سال ۲۰۱۹به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، «اندری دمچنکو» سخنگوی گارد مرزی اوکراین روز چهارشنبه اعلام کرد روز دوشنبه ۲۹ تبعه روسیه اجازه ورود به اوکراین پیدا نکردند و شمار آن دسته از اتباع روسیه که از ابتدای سال ۲۰۱۹ از ورود آنان به اوکراین ممانعت به عمل آمده است به ۴۵۰۰ نفر می‌رسد.

گارد مرزی اوکراین ماه فوریه اعلام کرد شهروندان روسیه، ترکیه و مولداوی از جمله شهروندانی هستند که در اکثر موارد از ورود آن‌ها به این کشور جلوگیری شده است.

روابط میان اوکراین و روسیه بعد از خیزش میدان در زمستان ۲۰۱۳-۲۰۱۴ به طرفداری اروپایی که به سقوط دولت ویکتور یانکوویچ، رئیس جمهور وقت اوکراین و فرار او به روسیه منجر شد، متشنج شده است.

به قدرت رسیدن طرفداران غرب در اوکراین به الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه منتهی شد. به دنبال آن جنگی میان نیرو‌های اوکراین و جدایی طلبان طرفدار روسیه در شرق اوکراین درگرفت که به کشته شدن نزدیک به ۱۳ هزار نفر منجر شده است. توافقنامه‌های صلح مینسک که در سال ۲۰۱۵ تحت حمایت آلمان و فرانسه امضا شد، کاهش قابل توجه رویارویی‌ها را در شرق اوکراین امکان پذیر کرد، اما همچنان به طور مرتب خشونت‌هایی در آنجا روی می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار