اسلامی گفت: مشوق‌هایی برای صاحبخانه‌هایی که مراعات می‌کنند در نظر گرفته شده و سازمان امور مالیاتی بر این موضوع کار می‌کند.

صاحبخانه‌هایی که اجاره‌های بالای یکسال دارند، معافیت مالیاتی می‌شوندبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه صبح امروز هیئت دولت با اشاره به مالیات بر خانه‌های خالی، اظهار کرد: خانه‌های خالی عاملی شده است که منابع کشور را در تله قرار داده است و اگر این‌ خانه‌ها در مدار باشند و مورد استفاده قرار بگیرند، منابع آن در رونق تولید و ساخت و ساز در بخش مسکن کمک می‌کند تا تحرکی ایجاد شود.

وزیر راه گفت: باید سیستم اطلاعاتی باشد تا سازمان امور مالیاتی بتواند بر مبنای آن اقدام کند. ما بر اساس نقش و وظایفی که داریم، بر آن قائل هستیم.

وی اظهار کرد: در قانون پیش بینی نشده است تا دستگاهی که بیشترین اشراف به پایه اطلاعاتی داشته باشد، در محور قرار بگیرد.

اسلامی افزود: طی تعاملی که با دستگاه‌ها داشته‌ایم، سیستم‌های موجود اطلاعاتی را ایجاد خواهیم کرد تا دستگاه‌ها به یکدیگر متصل باشند و سازمان امور مالیاتی بتواند از اطلاعات آن بهره‌مند شوند. این سیستم اطلاعاتی در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم امسال محقق شود.

وزیر راه و شهرسازی درباره اجاره‌نشینان تصریح کرد: دولت هیچ موقع و در هیچ دوره تاریخی در حوزه اجاره مداخله نداشته و قانون روابط موجر ومستاجر در این‌باره مربوط به حقوق طرفین است، دولت وارد حوزه قیمت نشده و درباره اصلاح‌هایی بر ماده ۵۳ قانون مالیات‌های مستقیم تبصره ۱۱ اقدام کردیم تا مشوق‌هایی برای صاحبخانه‌هایی که مراعات می‌کنند در نظر گرفته شود و نوعی معافیت مالیاتی را به دولت فرستادیم تا کسانی که اجاره‌های بالای یکسال دارند و در تمدید شاخص‌ها را رعایت می‌کنند را در برگیرد و سازمان امور مالیاتی بر این موضوع کار می‌کند.

اسلامی درباره اظهارات یک نماینده مبنی بر اینکه یک نفر ۷۰۰ منزل در شهر ری و دیگری ۲۰۰۰ منزل در تهران دارد، اظهار کرد: از کسی که این آمار و اطلاعات را می‌دهد باید سوال شود که منبع اطلاعاتش کجاست. کسی که این اطلاعات را می‌دهد باید منبع اطلاعاتی و مستند خود را هم بگوید.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شما این اطلاعات را تکذیب می‌کنید، تصریح کرد: من نه تکذیب می‌کنم نه تأیید، ولی نمی‌شود با افکار عمومی بازی کرد و در جامعه تشویش به وجود آورد باید ببینم این منبع اطلاعات کجاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار