جدیدترین ناو هواپیمابر ارتش روسیه با قابلیت حمل ۴۰ جنگنده طی ۵ سال آینده وارد ناوگان نیروی دریایی روسیه می‌شود.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک مرکز توسعه و تحقیقات در زمینه تجهیزات نظامی روسیه قرار است جدیدترین ناو هواپیمابر ارتش این کشور که قادر به حمل بیش از ۴۰ هواپیما، جت و زیر دریایی بدون سرنشین است، برای ناوگان نیروی دریایی روسیه طراحی کند.

پاول فیلیپوف، مدیر مرکز توسعه و تحقیقات نظامی «کرایلوف» با اعلام این خبر گفت: این ناو هواپیمابر از نوع غیرهسته‌ای بوده و به سفارش نیروی دریایی روسیه با ظرفیت حمل ۴۰ هزار تُن طراحی شده است.

فیلیپوف در خصوص هزینه ساخت این ناو هواپیمابر گفت: هزینه این حامل ۲۰۰ میلیارد روبل [۳.۱۳ میلیارد دلار] تخمین زده می‌شود و انتظار می‌رود ساخت آن تا ۵ سال آینده به پایان برسد.

این مقام در ادامه افزود: نمونه مفهومی این هواپیمابر نشان می‌دهد امکان حمل بیش از ۴۰ هواپیما، جت و زیردریایی بدون سرنشین برای آن مقدور است. همچنین، امکان حمل جدیدترین زیردریایی‌های بدون سرنشین اوخوتنیک [محصول شرکت سوخوی] و نسخه دریایی جنگنده روسی سوخو-۵۷ را داراست.

وزارت دفاع روسیه پیشتر، قرارداد خرید ۷۶ فروند سوخو-۵۷ را با صنایع دفاعی این کشور به امضا رساند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۱ تير ۱۳۹۸
ایران ما هم از ساخت این سازه های برتر و جهانی عقب نمانه
France
ناشناس
۰۱:۱۳ ۲۰ تير ۱۳۹۸
واوووو عالیهههههه
Iran (Islamic Republic of)
یک دست..
۱۸:۴۸ ۱۹ تير ۱۳۹۸
چندتا ازاینا رو دولت به ما بیکارها سفارش بده بسازیم هم از بیکاری درمیایم هم چندتا اختلاس کمتر میشه هم متخصصین نظامیمون سراغ کارهای مهمتر میرند
آخرین اخبار