رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشور گفت: بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر باید در بین مردم شناخته شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، اسدالله رازانی رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشور در جلسه ستاد راهبردی توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان ، گفت: که در سطح استان حدود یک میلیون و صد و ده هزار نفر به صورت پیوسته بیمه خود را پرداخت کرده اند و ۱۰۰ هزار نفر حقوق بازنشستگی دریافت می‌کنند.

 وی با اشاره  به جهش صندوق بیمه کشاورزی در استان یزد افزود: فعالیت در صندوق بیمه کشاورزی را باید سه برابر افزایش دهیم چرا که تاکنون ۳۰ درصد از راه طی شده و ۷۰ درصد باقی مانده است.

رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشور گفت: دو سوم حق بیمه روستائیان از طریق دولت تامین می‌شود و یک سوم آن را خود روستائیان  باید پرداخت کنند.

وی ادامه داد: ۲۳ هزار نفر از روستائیان یزدی طی دو سال بیمه خود را پرداخت کردند، اما ۱۰ هزار نفر از آن‌ها پرداخت بیمه را ادامه می‌دهد.

سالیانه برای هر شخص بیمه شده ۵۰۰ هزار تومان هزینه می شود

وی به نقش سمن‌ها و خیریه‌ها در کمک به بیمه شدگان با حفظ کرامت انسانی اشاره کرد و افزود: سالیانه میانگین ۵۰۰ هزار تومان هزینه پرداخت بیمه  هر شخصی است که با مشارکت خیرین این حق بیمه را برای خانواده‌های بی بضاعت به صفر رسیده است.

رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشور تاکید کرد:  با اطلاع رسانی  و ایجاد عتماد سازی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان  در بین مردم باید این نوع بیمه همانند بیمه تامین اجتماعی در بین مردم شناخته شود.

اسدالله رازانی همچنین به اهمیت ایجاد اطمینان به آینده و دوری از نگرانی فقر بین کشاورزان تاکید کرد.

وی تصریح کرد ساکنین شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر از زنان بدون سرپرست خانوار رانندگان بین شهر‌ها و کشاورزان ساکن در روستا و غیر روستا وغیره مشمول این بیمه می‌شوند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.