خیرین شهرستان مهاباد با مشارکت در عرصه سلامت برای ارتقاء سلامت شهروندان ۱۰ میلیارد ریال اهداء کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، دکتر مهران میرزایی معاون امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و قائم مقام خیرین سلامت آذربایجان غربی گفت: شورای خیرین سلامت استان از سال ۸۸ کار خود را آغاز کرد از سال ۹۵ با رویکرد جدید اتخاذ شده و از طریق جلب مشارکت‌های مردمی در طول سه سال اخیر با حضور خیرین در سطح استان و شهرستان‌ها مبلغ ۳۵ میلیارد تومان در عرصه سلامت دانشگاهی برای ارتقاء سلامت شهروندان اهدا شده است.

وی افزود: سهم شهرستان مهاباد در طول سه سال گذشته ۱ میلیارد تومان از محل مشارکت‌های مردمی برای حوزه سلامت بوده در حال حاضر مجمع خیرین سلامت استانی با کمک بیش از یک هزار نفر خیرین و افراد علاقمند و فعال در قالب شورای خیرین سلامت و همچنین مجمع خیرین سلامت، هیات امنا و هیات مدیره فعالیت می‌نماید.

دکتر میرزایی اظهار داشت: پروژه‌هایی را که در طی سال گذشته توسط خیرین سلامت در شهرستان‌ها اجرا شده شامل بخش خیر ساز دیالیز ماکو، مرکز خدمات جامع سلامت سلطان احمد سلماس، اهدا ۸ دستگاه دیالیز در اقسی نقاط استان که خیرین در شهرستان مهاباد ۲ دستگاه دیالیز تا پایان سال ۹۷، در شهرستان ارومیه ۲ خانه بهداشت خیر ساز، مرکز خدمات جامع سلامت شهری زنده یاد دکتر صمد زاده، ساخت مرکز MRI شهرستان بوکان، بخش ICU و مرکز مشاوره بیماری‌های رفتار شهرستان میاندوآب، و دو طرح دیگر که در حال آماده سازی می‌باشد شامل مجتمع آموزش عالی سلامت شهرستان بوکان و همچنین مرکز دیالیز بیمارستان طالقانی ارومیه می‌باشد.

دکتر بهزاد طی سخنانی بیان داشت: بهره گیری ازظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و تخصص‌های مردمی و سایر نهاد‌های مرد نهاد در همه حوزه می‌تواند بسیار تاثیر گذار و راه گشا باشد قطعا این تجربه را کشور‌های پیشرفته داشته اند که از این پتانسیل قوی و بالقوه استفاده کردند و توانستند پله‌های ترقی را طی کنند.

وی افزود: دین مبین اسلام به عنوان مکتبی اجتماعی و انسان ساز مشارکت و مسئولیت همگانی را در پیشبرد اهداف اجتماعی را همیشه متذکر شده است راه رسیدن به خدا را اصل مشارکت می‌داند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد اظهار داشت: حوزه سلامت با توجه به ارتباط مستقیمی که با مردم دارد و کمبود امکانات و تجهیزاتی که در این حوزه وجود دارد نیاز به مشارکت همگانی را بیشتر احساس می‌نماید؛ و قطعا با حضور و مشارکت خیرین می‌توان بسیاری از مسائلی و مشکلاتی را که گربیانگیر سیستم است را مرتفع کند.

وی خاطرنشان کرد: کمک‌های زیادی در زمینه عمرانی خرید تجهیزات پزشکی و اهدا زمین برای ساخت خانه‌های بهداشت توسط خیرین سلامت شهرستان مهاباد در طول سال‌های گذشته انجام گرفته است که شامل اهدا سه دستگاه دیالیز، دستگاه UPS برای حفاظت از دستگاه‌های بخش دیالیز در هنگام نوسانات جریان برق و ... به ارزش یک میلیارد تومان به شهرستان مهاباد صورت گرفته است.

نشست هم اندیشی مجمع خیرین سلامت شهرستان مهاباد با حضور نماینده مردم فهیم مهاباد در مجلس سورای اسلامی، امام جمعه، معاون برنامه ریزی فرماندار سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد، معاون امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و قائم مقام خیرین سلامت استان، مسئول مشارکت‌های مردمی مجمع خیرین سلامت استان، رئیس مرکز بهداشت، سرپرست بیمارستان، شورای خیرین سلامت و خیرین و معتمدین و مسئولین شبکه بهداشت و درمان و اصحاب رسانه شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری مهاباد برگزار شد.

انتهای پیام / س خ 

مشارکت شهروندان مهابادی در حوزه خیرین سلامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.