معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت : خانه‌های خلاق باید بتواند صنایع دستی استان را به دنیا معرفی کند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه با تاکید براینکه تسریع در راه اندازی خانه خلاقیت صنایع دستی کرمانشاه به جهت معرفی بخشی از ظرفیت‌های استان و نیز تاثیر بر رونق تولید ضرورت دارد خواستار ارائه برنامه زمانبندی برای افتتاح رسمی آن توسط یونیدو «سازمان توسعه صنعتی ملل متحد» شد.

وی گفت : انتخاب و تجهیز حمام تاریخی حاج شهبازخان به عنوان مکان خانه‌ی خلاقیت کرمانشاه، هوشمندانه بوده و ما نیز از این برنامه حمایت‌های لازم را به عمل خواهیم آورد و از این پس باید در تقویت محتوایی و استفاده از پتانسیل‌های خانه‌ی خلاقیت در جهت ارتقای صنایع دستی استان و زمینه سازی برای ایجاد اشتغال برنامه ریزی مناسب داشته باشیم.

وی با بیان اینکه، استان کرمانشاه در زمینه فرهنگی، هنری، تاریخی، گردشگری و صنایع دستی از زمینه‌های مناسبی برخوردار است، گفت: این استان با توجه به ظرفیت‌هایی که در زمینه‌های باستانی، طبیعی، فرهنگی و مرزی دارد به عنوان یکی از نقاط هدف گردشگری ایران شناخته شده و مدیریت استان نیز نسبت به این موضوع حساسیت و توجه ویژه دارد و از هر طرح و برنامه‌ای که به معرفی بخشی از قابلیت‌های استان بپردازد حمایت خواهیم کرد.

حاتمی افزود: کرمانشاه تقریباً در هر عرصه گردشگری نقاط خوب و شاخصی دارد که سلیقه‌ها و نیاز‌های گردشگر را برطرف می‌کند و در بخش فرهنگی و هنری نیز بیش از ۶۰ نمونه صنایع دستی با قابلیت عرضه در بازار را دارد که جند مورد از این صنایع دستی دارای برند‌های ملی و جهانی هستند.

معاون اقتصادی استاندار بیان داشت: انتظار داریم زنجیره آموزش، تشکیل سازمان‌های مردم نهاد، برقراری ارتباط با بازار، شکوفا کردن و پرورش استعداد در این خانه‌های خلاقیت به زنجیره‌ای تکامل یافته تبدیل شود که هم به اقتصاد استان‌کمک کند و هم معرف هنر و توانمندی مردم این استان تاریخی باشد.

وی در پایان گفت: مجموعه مدیریتی خانه‌های خلاق استان با محوریت یونیدو باید فعالیت‌های این عرصه را با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و الکتریکی به روز رسانی کند و در عرضه داشته‌های استان و شناساندن آن به مردم دنیا تمام تلاش خود را به کار گیرد .

 

 

انتهای پیام/د

ضرورت تاثیر بر رونق تولید

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.