در سه ماهه اول امسال۱۳ هزار و ۳۳۲ تن کالا به ارزش سه میلیون و ۵۹۵ هزار دلار از مرز باشماق به خارج از کشور صادر شد.

صادرات بیش از ۱۳ هزار تن کالا از کردستان به خارج از کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مدیر کل گمرکات کردستان افزود:مرز رسمی باشماق مریوان تنها مرز ترانزیتی کردستان بوده که امسال در آن بیش از یک میلیارد و ۱۵۱ میلیون دلار کالا ترانزیت شده است.
بختیار رحمانی پور میزان ترانزیت خارجی مقصد از این گمرک را ۲۵۸ هزار و ۶۹۹ تن به ارزش یک میلیارد و ۶۰ میلیون و ۸۸۳ هزار دلار اعلام کرد و افزود: در مجموع ۴۲۸ هزار و ۸۰۲ تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۱۵۱ میلیون و ۶۰۸ هزار دلار در استان ترانزیت شده است.
وی گفت: از نظر وزنی میزان ترانزیت انجام شده در سه ماهه امسال در این گمرک در مقایسه با مدت مشابه آن در سال قبل،۱۵ درصد کاهش پیدا کرده است.
کالا‌های ترانزیتی استان کردستان شامل محصولات کشاورزی، لوازم خانگی، محصولات غذایی، مصالح ساختمانی، لوازم صنعتی، پوشاک و منسوجات است.
استان کردستان با کشور عراق ۲۳۰ کیلومتر مرز مشترک دارد، وجود مشابهت‌های فرهنگی میان شهروندان دو کشور و قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی جنوب و شمال غرب کشور، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه‌ای را برای استان کردستان فراهم کرده است.

انتهای پیام/ت

صادرات کالا از مرز باشماق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.