آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت با توسل به گفت‌وگو و اعتمادسازی می‌توان بر چالش‌های امروز جهان فائق آمد.

مرکل:با اعتمادسازی می‌توان بر چالش‌های امروز جهان فایق آمدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت با توسل به گفت‌وگو و اعتمادسازی می‌توان بر چالش‌های امروز جهان فائق آمد.

مرکل در نشست دیدار با سفرا و نمایندگی‌های خارجی در کاخ «مِزِبِرگ» ایالت براندنبورگ آلمان گفت: «در زمانه متلاطمی زندگی می‌کنیم؛ یاد بسیاری از مناقشاتی می‌افتیم که از جمله می‌توان به خروج از توافقات حوزه کنترل تسلیحات و نیز عدم اشاعه هسته‌ای یا منازعات مربوط به عرصه اقتصاد خارجی اشاره کنیم.»

وی افزود: «این مثال‌ها و نمونه‌ها از این امر حکایت دارند که آن اعتمادی را که اغلب سال‌ها به تدریج و با تلاش و کوشش ساخته می‌شود، چقدر سریع می‌تواند از دست برود.»

مرکل گفت: «۸ سال است که جامعه جهانی، شاهد جنگ وحشتناکی در سوریه است. ما همچنان بر این باوریم که تنها یک فرآیند سیاسی مبتنی بر قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل و زیر چتر همین سازمان ملل است که می‌تواند به خونریزی در سوریه پایان دهد.»

صدراعظم آلمان ادامه داد: «افزون بر این با توجه به اوضاع فاجعه بار انسانی در یمن به پیشرفت‌های موثر و قابل ملاحظه‌ای در این زمینه نیازمندیم. اوضاع سودان نیز برای ما بسیار نگران کننده است و این کشور هم اکنون بر سر یک دو راهی قرار دارد.»

صدراعظم آلمان گفت: «ما با نگرانی زیادی نیز به اوضاع لیبی نگاه می‌کنیم. در مورد حمله اخیر به یک اردوگاه پناهجویان و مهاجران آفریقایی که کشته و زخمی‌های زیادی برجا گذاشت نیز همین نگرانی را داریم. در حال حاضر آلمان به عنوان عضو (غیردائم) شورای امنیت سازمان ملل، ریاست کمیته تحریم‌های لیبی را برعهده دارد.»

آنگلا مرکل افزود: «آلمان از تلاش‌های صورت گرفته سازمان ملل برای ایجاد یک آتش بس بدون پیش شرط و نیز فراهم شدن دوباره فرآیند سیاسی در این کشور حمایت می‌کند. باید تمام تلاش خود را بکار گیریم که تحولات لیبی همانند تحولاتی که سالهاست در سوریه به جریان افتاده است، پیش نرود؛ ضمن آنکه اوضاع شکننده و ناپایدار لیبی، تاثیرات قابل توجهی را بر امنیت منطقه ساحل آفریقا می‌گذارد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار