وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد ۱.۲ میلیون دلار از بودجه این وزارتخانه برای مراسم روز استقلال این کشور صرف شده است.

صرف ۱.۲ میلیون دلار از بودجه پنتاگون برای مراسم روز استقلال آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد مراسم روز استقلال این کشور در تاریخ چهارم ژوئیه امسال که با حضور جت‌های جنگنده، تانک‌ها و خودرو‌های جنگی مختلف همراه بود، ۱.۲ میلیون دلار هزینه برای این وزارتخانه به دنبال داشته است.

وزارت دفاع آمریکا روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزارت دفاع از برگزاری رویداد «سلام نظامی به آمریکا» در روز استقلال با استفاده از نمایش‌های هوایی و مراسم تشریفاتی دیگر حمایت می‌کند. کل هزینه‌ای که وزارت دفاع آمریکا در این مراسم صرف کرده ۱.۲ میلیون دلار برآورد شده است.

اما این رقم هنگفتی که از سوی پنتاگون برای مراسم روز استقلال اعلام شده، جدا از آن رقمی است که از جیب مالیات دهندگان آمریکایی پرداخت شده است. در سال جاری میلادی، دموکرات‌های زیادی از صرف هزینه‌های هنگفت برای مراسم روز استقلال آمریکا انتقاد کرده‌اند. همچنین سه نفر از سناتور‌های دموکرات روز دوشنبه این هفته از دیوان محاسبات کشور درخواست کردند درباره میزان هزینه‌های تخصیص یافته به مراسم روز استقلال در چهارم ژوئیه، بررسی‌هایی را انجام دهد.


          بیشتر بخوانید:


این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا برای مقابله با این انتقادات، هزینه‌های صرف شده برای دیگر رویداد‌های برگزار شده در سراسر آمریکا را هم اعلام کرد. بر اساس اعلام وزارت دفاع آمریکا، ۱.۸ میلیون دلار برای برگزاری مراسم «هفته ناوگان» در سانفرانسیسکو صرف شد و همچنین ۲.۵ میلیون دلار برای برگزاری این مراسم در نیویورک هزینه شد.

رئیس جمهور آمریکا تاکنون بار‌ها از صرف هزینه‌های گزاف برای اینگونه رویداد‌ها و بخصوص رویداد چهارم ژوئیه حمایت کرده است. وی پیشتر در حساب توییتر خود اعلام کرد برگزاری اینگونه رویداد‌ها باعث استخدام تعداد زیادی نیروی جدید در ارتش آمریکا خواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا در یک سخنرانی یک ساعته در تاریخ ۴ ژوئیه در بنای یادبود لینکلن در واشنگتن دی سی به مناسبت روز استقلال، به تمجید از نظامیان آمریکایی پرداخت. وی در بخشی از این سخنرانی گفت: آینده آزادی آمریکا بر دوش مردان و زنانی است که می‌خواهند از کشور خود دفاع کنند. هم اکنون فرصت پیوستن به ارتش ما وجود دارد و شما باید این کار را انجام دهید.

این در حالی است که همزمان با سالروز استقلال آمریکا، در جریان درگیری میان حامیان و مخالفان ترامپ، پرچم این کشور به آتش کشیده شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار