جمع آوری بیش از ۲۴۰ متکدی و کارتن خواب در منطقه ثامن مشهد

شهردار منطقه ثامن گفت: در ۳ ماهه نخست سال جاری، بیش از ۲۴۰ متکدی و کارتن خواب در منطقه ثامن مشهد جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید مصطفی نعمتی شهردار منطقه ثامن گفت: در ۳ ماهه نخست سال جاری، بیش از ۲۴۰ متکدی و کارتن خواب در منطقه ثامن مشهد جمع آوری شد.

وی ادامه داد: این اقدام با هدف زیبا سازی سیما و منظر شهری در حریم منور رضوی صورت گرفته است.

شهردار منطقه ثامن گفت: آگاه سازی عمومی و ایجاد حساسیت لازم در خصوص بحث تکدی گری و پیشگیری از کارتن خوابی و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن و نیز سالم سازی چهره شهر از اهداف جمع آوری متکدیان و کارتن خواب‌ها است.

نعمتی افزود: در سه ماهه نخست امسال ۲۴۲ متکدی و کارتن خواب از سطح خیابان‌ها و معابر اطراف حرم با میانگین  روزانه تقریباً ۳ نفر در روز جمع آوری شد، که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال های قبل حدود ۵۰  درصد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: از تعداد اشاره شده ۱۸۷ نفر مرد، و ۴۷ زن و ۸ تن نیز کودک بودند، همچنین تعداد ۱۹۲ نفر کارتن خواب و ۹۰۰ نفر دست فروش غیر مجاز نیز جمع آوری شده اند.

شهردار منطقه ثامن گفت: جمع آوری متکدیان و دستفروشان در راستای احقاق حقوق شهروندان، زائران، کسبه و بازاریان اطراف حرم مطهر رضوی، یکی از برنامه‌های مستمر و شبانه روزی واحد سد معبر این منطقه است.

نعمتی افزود: در همین مدت ۱۹۲ مورد بازیافتی غیر مجاز زباله " زباله گرد " نیز جمع آوری و به مراکز بهزیستی و خانه سبز شهرداری مشهد تحویل شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخلاف تصور مورد انتظار، بسیاری از این موارد افرادی سودجو و فرصت طلب و بیشتر متکدی نما هستند که از برانگیخته کردن احساسات زائران  امام رئوف سوء استفاده می‌نمایند.

شهردار منطقه ثامن گفت: از شهروندان و زائران خواهشمندیم نذورات و صدقات خود را از مبادی قانونی پرداخت کنند و در صورت مشاهده موارد در سطح شهر با شماره تلفن ۱۳۷ شهرداری مشهد  تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام//ف. س

کاهش ۵۰  درصدی تعداد متکدیان و کارتن خواب ها در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار