صادقی خبر داد؛

نظارت بر روی کالا‌ها سطح بندی می‌شود

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت:زمانی که فراینده‌های مربوط به تامین و توزیع کالا به اندازه کافی است، کار نظارت در سطوح مختلف آسان می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، صادقی رئیس صنعت، معدن و تجارت استان تهران در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران اظهار کرد:کالا‌های تولیدی در کارخانه‌ها و عرضه آن‌ها در بازار به صورت بسته بندی هستند و قیمت مصرف کنند بر روی بسته بندی‌ها در مبدا تولید درج‌می شود.

وی افزود: قیمت متفاوت در زمینه کالا‌هایی که توسط واحد‌های صنعتی تولید می‌شوند در سراسر کشور وجود ندارد.

صادقی گفت:برخی کالا‌ها همچون گوشت و میوه یا برخی کالا‌هایی که به صورت فله‌ای عرضه می‌شوند خارج از بسته بندی و تولید کارخانه عرضه می‌شود ممکن است تفاوت قیمت در آن‌ها وجود داشته باشد این تفاوت در مبدا تولید، قیمت تمام شده و نوع کالای که عرضه شده است.

وی ادامه داد: برخی کالا‌ها که توسط اصناف تولید می‌شود مانند پوشاک قیمت‌های متفاوتی دارند چرا که تولید کنندگان یک کارخانه واحد نیستند این‌ها واحد‌های تولیدی هستند که مبانی قیمت تمام شده و کیفیت کالا آن متفاوت است بنابراین قیمت‌های متفاوتی را نیز ارائه می‌دهند نرخ گذاری آن‌ها نیز بر اساس قیمت تمام شده و سود متعارفی که کمیسیون هیات عالی نظارت تصویب کرده می‌تواند بر روی قیمت تمام شده اعمال کند.

رئیس سازمان صمت گفت: نظارت بر روی کالا‌ها سطح بندی می‌شود زمانی که فراینده‌های مربوط به تامین و توزیع کالا به اندازه کافی اعمال می‌شود و عرضه و تقاضا در حالت تعادل قرار میگیرند کار نظارت در سطوح مختلف آسان می‌شود.

وی افزود:ما نمیتوانیم برای هر واحد اقتصادی ناظر قرار دهیم، نظارت یک امر نسبی است باید در سطح عالی از طریق تنظیم فراینده‌های واردات، تولید داخل، شبکه‌های توزیع و حمل و نقل باشد.

صادقی گفت: عرضه و تقاضا در سطح ملی بنا به دلایل مختلف بهم خورده باشد که همین موضوع منجر به اخلال در بازار می‌شود که باید دستگاه‌های متولی به آن رسیدگی کنند تا به تعادل برسد.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهری ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار