رئیس کمیته امداد اداره ۶ مشهد گفت: در دهه کرامت ۲۵۰ سالمند مددجوی تحت حمایت این اداره با مشارکت خیران به حرم مطهر امام رضا (ع) مشرف شدند.

تشرف ۲۵۰ سالمند خانواده کمیته امداد خراسان رضوی به حرم مطهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا ترابی رئیس کمیته امداد اداره ۶ مشهد گفت: هدف از اجرای این برنامه علاوه بر فراهم کردن زیارت امام رضا (ع)، تکریم از مقام سالمندان و ایجاد فضای شاد و مفرح به دور از مشکلات است.

وی با اشاره به اینکه در این مراسم ۲۵۰ سالمند حاشیه شهر ساکن در خیابان‌های شهید رجایی و شهید باهنر حضور دارند، افزود: مددجویان سالمند، پس از زیارت حرم مطهر جهت حضور در جشن میلاد امام رضا (ع) به اردوگاه ثامن الائمه (ع) اعزام شدند که در آن ازتوانمندی‌های سالمندان مانند نمایش، شعرو موسیقی سنتی و شاعری و ... استفاده شد.

ترابی به شرایط سنی سالمندان اشاره و بیان کرد: برنامه ریزی صورت گرفت تا غربالگری سلامتی از این سالمندان انجام شود و آموزش‌های لازم درمانی و تغذیه سالم ارائه شد.

رئیس کمیته امداد اداره ۶ مشهد با اعلام اینکه سالمندان شرکت کنده در این مراسم از زنان و مردان ۵۵ تا ۷۰ سال تشکیل می‌شد، ادامه داد: سالمندان به عنوان سرمایه‌های اجتماعی برای جامعه و کمیته امداد محسوب می شوند و تکریم آن‌ها ضروری است.

ترابی به سکونت ۱۵۰ هزار نفر در محدوده شهری منطقه ۶ مشهد که عموما حاشیه شهر محسوب می‌شود و نوع خدمات حمایتی معیشتی کمیته امداد به آنان اشاره کرد و گفت: اکنون این اداره به ۱۹ هزار نفر در قالب هشت هزار خانوار خدمات ارائه می‌کند که از این جمعیت حدود ۳۰ درصد آن‌ها سالمند هستند.
 
انتهای پیام//ف.ح
 
 

ارائه خدمت به سالمندان حاشیه شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.