فوتبالیست‌های ناکام بهترین لقب برای بازیکنانی است که با هزار امید و آرزو و سختی خودشان را لژیونر کردند، اما به آرزو‌های خود نرسیدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  بسیاری از ستاره‌های فوتبال ایران که در خارج از کشور شاغل هستند، روز‌های خوبی را سپری نکردند و چند نفر آن‌ها دیپورت شدند و چند نفر دیگر برای لژیونر ماندن دست و پا می‌زنند و اگر به هدفشان نرسند، آن‌ها هم باید به فوتبال ایران برگردند. در این گزارش سرنوشت چند نفر از این ستاره‌های نام‌آشنای فوتبال کشور را مرور کرده‌ایم.

دیپورت لژیونر‌ها ادامه دارد

صادق محرمی در آستانه خداحافظی با کرواسی
خیلی‌ها فکر می‌کردند وقتی صادق محرمی از پرسپولیس به دیناموزاگرب رفت، در این تیم موفق باشد. این بازیکن جوان با این‌که با دیناموزاگرب قهرمان لیگ کرواسی شد، اما عملکرد درخشانی در ترکیب تیم نداشت و این اواخر هم به یک بازیکن سکونشین تبدیل شد. از یک ماه قبل هم خبر رسید که نامش در لیست مازاد دینامو قرار گرفته و قرار است با بهترین پیشنهاد او را به فروش برسانند. البته شایعاتی درباره احتمال حضور محرمی در لوکوموتیو زاگرب منتشر شد، اما احتمال این‌که او به ایران بازگردد هم وجود دارد.

وحید امیری، ستاره نقل و انتقالات ایران
وحید امیری یکی از بهترین بازیکنان فوتبال ایران در سال‌های گذشته در شرایطی فصل قبل به ترابزون اسپور ترکیه پیوست که برخلاف پیش‌بینی‌ها نتوانست به بازیکن موفقی در سوپرلیگ ترکیه تبدیل شود و بعد از سپری‌کردن یک فصل کاملا ناموفق چند روز قبل نامش در فهرست مازاد باشگاه قرار گرفت. تراکتورسازی و سپاهان رسما به امیری برای عقد قرارداد پیشنهاد داده و سپاهان حتی به باشگاه ترابزون اسپور هم نامه زده است. با این حال شایعاتی درباره احتمال بازگشت او به پرسپولیس در رسانه‌ها مطرح شده و باید دید تکلیف وحید چه خواهد شد.

شکاری، از روسیه تا پرسپولیس
رضا شکاری وقتی در ذوب‌آهن و ترکیب تیم‌ملی جوانان می‌درخشید، لقب پدیده فوتبال ایران را به خود اختصاص داده بود و برای دنبال کردن رویا‌های بزرگ خود قراردادش با ذوب‌آهن را یک‌طرفه فسخ کرد و به روبین‌کازان روسیه پیوست. با این وجود حاصل دو‌سال حضور رضا شکاری در روسیه، پنج بازی در لیگ و یک بازی در جام حذفی بوده که آن هم در اکثر بازی‌ها یار تعویضی بود. اتفاقی که او را به فراموشی نزدیک کرد تا درنهایت تصمیم بگیرد برای شروعی دوباره در ٢١ سالگی به پرسپولیس ملحق شود و حالا باید رضایت باشگاه روبین‌کازان را برای این انتقال بگیرد. این درحالی است که ذوب‌آهن هم از او به فیفا شکایت
کرده است.

پایان دوران فرشاد در لهستان
وقتی فرشاد احمدزاده در سخت‌ترین شرایط پرسپولیس این تیم را ترک کرد و به اشلانسک وروتسواو لهستان پیوست، از همان ابتدا مشخص بود که این تیم نمی‌تواند به آینده فوتبالی فرشاد کمکی کند و بعد از مدتی مشخص شد انتخاب این بازیکن کاملا اشتباه بوده است. فرشاد به خاطر عملکرد ضعیف مورد غضب سرمربی و مدیران باشگاه قرار گرفت و سکونشین شد تا این‌که نامش در فهرست خروج باشگاه قرار گرفت و درنهایت در میان اعتراض شدید هواداران پرسپولیس با شرمندگی تمام دوباره به این باشگاه برگشت.

کاوه هم برمی‌گردد؟
کاوه رضایی هرچقدر در شارلوا درخشید، بعد از انتقال ٥‌میلیون یورویی به بروژ تیم مطرح لیگ بلژیک روز‌های سیاهی را تجربه کرد. او تنها یک گل در نخستین حضورش در بروژ و از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند و باقی فصل را یا روی نیمکت نشست یا به علت آسیب‌دیدگی دور از تمرین و بازی‌های رسمی بود. در انتهای فصل هم گفته شد که بروژی‌ها او را نمی‌خواهند و شایعاتی درباره مذاکره کاوه با سپاهان، تراکتورسازی، ذوب‌آهن و استقلال مطرح شده است.

خانزاده قطر را ترک کرد
محمدرضا خانزاده که یک‌سال در الاهلی قطر توپ زد، در این باشگاه نتواسنت جایگاه ثابتی برای خودش دست و پا کند و خیلی زود دوران لژیونر بودن او به پایان رسید و درنهایت با شروع نقل و انتقالات با تراکتورسازی تبریز قرارداد امضا کرد. حالا باید دید او می‌تواند در تراکتورسازی خودش را ثابت کند و دوباره پیراهن تیم‌ملی را بر تن کند یا خیر.

طارمی و ابهام درباره آینده
مهدی طارمی یکی از پرسروصدا‌ترین فوتبالیست‌های ایران در سال‌های گذشته بوده است. او بعد از محروم‌شدن خودش و پرسپولیس در شرایطی که رویای حضور در فوتبال اروپا را داشت، به الغرافه پیوست و یک فصل و نیم برای این تیم بازی کرد و درنهایت باشگاه قطری دیگر تمایلی به ادامه همکاری نشان نداد. طارمی به‌عنوان یکی از بهترین مهاجمان فوتبال ایران به دنبال حضور در فوتبال اروپاست و تمام تلاش خود را برای این اتفاق می‌کند. اما اگر باشگاهی حاضر نشود او را به خدمت بگیرد به ایران برمی‌گردد.

منبع: شهروند

انتهای پیام/

دوربرگردان ستاره‌ها به سمت ایران!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.