براساس آمار سازمان «اروپایی-سعودی حقوق‌بشر»، مقایسه تعداد اعدام‌های عربستان در نیمه نخست سال گذشته و امسال نشان می‌دهد تعداد افرادی که امسال اعدام شدند ۱۲۱ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۱۲۱ درصدی تعداد اعدام‌ها در عربستان در نیمه نخست امسالبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ­پایگاه اینترنتی ­مرآه الجزیره در گزارشی نوشت: سازمان «اروپایی-سعودی حقوق‌بشر» اعلام کرد مقایسه تعداد اعدام‌ها در عربستان سعودی در نیمه نخست سال گذشته و امسال نشان می‌دهد تعداد افرادی که امسال اعدام شدند ۱۲۱ درصد افزایش داشته است.

طی سال‌های گذشته و امسال تعداد اعدام‌های مخفیانه در عربستان سعودی افزایش یافت. در نیمه نخست امسال مقامات سعودی ۱۲۲ نفر را اعدام کردند که این تعداد در مقایسه با نیمه نخست سال ۲۰۱۸ وحشتناک است. در نیمه نخست سال گذشته ۵۵ نفر اعدام شدند.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان چهاردهم آوریل ۲۰۱۸ وعده داد تعداد حکم اعدام‌ها را به حداقل ممکن خواهد رساند. در بیانیه‌ای که سازمان «اروپایی-سعودی حقوق‌بشر» منتشر کرد، آمده است بن سلمان مدعی شد اقدامات لازم برای این کار یک سال یا کمی بیشتر از یک سال زمان می‌برد، اما همه شواهد نشان می‌دهد مجازات اعدام در این مدت افزایش یافت و هیچ داده‌ای در دست نیست که نشان دهنده حمایت از وعده وی باشد.

این بیانیه هشدار داد لازم بود وعده ولیعهد با توقف اعدام‌ها همزمان می‌شد، اما به جای توقف اعدام‌ها نتیجه این بود که از زمان طرح این وعده در آوریل ۲۰۱۸ تا نیمه نخست ۲۰۱۹ تعداد اعدام‌ها روندی صعودی داشت. اسناد این سازمان نشان می‌دهد اعدام افراد نا بالغ در نیمه اول امسال به پنج درصد رسید.

این آمار همچنین نشان می‌دهد ۵۸ نفر از ۱۲۲ نفری که اعدام شدند از اتباع عربستان سعودی نبودند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار