رییس سازمان صمت استان گلستان گفت: سیل اخیر در استان ۹ هزار و ۳۰۰ کارگربیکار شدند وفعال کردن ۵۰ واحد صنعتی جز ابلاغیه امسال این نهاد است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، قوانلو رییس سازمان صمت استان گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: به دلیل خسارت سیل به واحد‌های صنعتی و تولیدی و بیکاری این تعداد باعث افزایش نرخ بیکاری استان شد.

وی ادامه داد: سال گذشته نرخ بیکاری استان از ۱۲.۲ درصد به ۹.۷ درصد رسیده بود، اما امسال دوباره نرخ بیکاری استان به ۱۱ درصد افزایش یافت.

وی گفت: هم اکنون حدود ۲ هزار و ۶۰۰ نفر از این افراد، بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

قوانلو در خصوص تعطیلی واحد‌های صنعتی و دریافت تسهیلات خسارت دیدگان در سیل گفت: براساس اطلاعات ثبت شده ۲۴۴ میلیارد تومان خسارت سیل به شهرک صنعتی آق قلا برآورد شده است که که متاسفانه هیچ مصوبه‌ای نداشتیم.

وی ادامه داد :هم اکنون 5 یا 6واحد صنعتی همچنان غیر فعال هستند که خسارت دیدگان می توانند از تبصره ۱۸ که دریافت تسهیلات یارانه دار است؛ استفاده کنند .

وی گفت : اگر حمایت های دولتی برای واحدهای صنعتی و تولیدی که تازه فعال شدند ، نباشد ممکن است بعد از دوره ای کوتاه ، شاهد تعطیلی دوباره واحدهای صنعتی باشیم .

قوانلو ادامه داد : براساس برنامه های ابلاغی امسال، احیای 50 واحد تعطیل در دستور کاراین نهاد قرار دارد.
 
وی ادامه داد: ۹۲۰طرح واحد صنعتی با حجم سرمایه گذاری ۲۴ هزار میلیارد تومان در حال اجراست که برای ۲۲ هزار به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌کند.

وی گفت: همچنین ۹۴۶طرح صنعتی نیز به ارزش ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری به ثبت رسیده است و اگر به بهره برداری برسد برای ۲۷ هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد.

قوانلو در خصوص پرداخت تسهیلات رونق تولید دراستان گفت : تسهیلات رونق تولید امسال تا یکی دو هفته آینده آغاز و سهمیه استان ها ابلاغ می شود و از محل تسهیلات رونق تولید سال گذشته تاکنون یک هزار و 600 میلیارد تومان تسهیلات در استان پرداخت شد که گلستان بعد از استان های تهران و البرز رتبه سوم را در کشور دارد.
 
وی به صادرات استان در سه ماه اول امسال اشاره کرد و افزود: امسال در دو ماه اخیر به دلیل سیل و بسته شدن مسیر‌های ریلی و زمینی کاهش صادرات را شاهد بودیم وطبق آخرین آمار، اکنون میزان صادرات استان منفی ۵۰ درصد است و سعی داریم تا ۶ماه آینده حداقل میزان صادرات را نسبت سال گذشته برسانیم.

وی افزود:درسال گذ شته به دلیل تسهیلات رونق تولید صادرت استان به ارزش ۲۹۴ میلیون دلارشد که نسبت به سال ۹۶، ۳۱ درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: در حوزه واردات هم باید با هدف افزایش درآمد استان سعی بیشتری شود.
 
وی افزود: در سه ماه اخیر ۳۲ فقره پروانه بهره برداری به ارزش ۲۴۲ میلیارد تومان صادر شد که نسبت به سال گذشته ۳۱ درصد افزایش یافت.

وی همچنین در مورد صدور جواز تاسیسات گفت: درسه ماه اول امسال ۷۸فقره به ارزش ۷۳۴ میلیارد تومان جواز تاسیات صادر شد.

قوانلو ادامه داد: یکی از برنامه‌های این نهاد کاهش صدور جواز تاسیسات است که ممنوع نیست وماسعی می‌کنیم برای راه اندازی و فعال کردن واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل تمرکزبیشتری داشته باشیم.
 
 
انتهای پیام / گ
 

بیش از ۹ هزارنفر در حادثه سیل اخیر بیکار شدند

برچسب ها: صنعت و معدن ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.