رئیس گروه نجوم و اکتشافات فضایی سازمان فضایی ایران گفت: امشب ماه و پرنورترین ستاره صورت فلکی سنبله به نام سماک اعزل به وضعیت مقارنه می‌رسند.

امشب ماه و پرنورترین ستاره صورت فلکی سنبله به وضعیت مقارنه می‌رسندکوروش رکنی رئیس گروه نجوم و اکتشافات فضایی سازمان فضایی ایران  درباره در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد:  امروز در ساعت ۱۵:۲۵ ماه به وضعیت تربیع اول می‌رسد؛ در این حالت نیمی از قرص کامل ماه قابل رویت بوده و پس از غروب آفتاب، بهترین زمان برای رصد ماه است.

وی ادامه داد: زمانی‌که یکی از سیارات خارجی در زاویه ۱۸۰ درجه از خورشید قرار می‌گیرند یعنی در این حالت زمین بین آن سیاره و خورشید واقع شود، مقابله خواهیم داشت؛ اجرامی که در حالت مقابله باشند همزمان با غروب خورشید، از شرق آسمان طلوع می‌کنند و در نیمه شب در بیشترین زاویه از افق قرار دارند و در بهترین حالت رصدی هستند.

رئیس گروه نجوم و اکتشافات فضایی سازمان فضایی ایران افزود: سیاره زحل در ساعت ۲۰:۳۹ امشب به وضعیت مقابله می‌رسد؛ این سیاره در ساعت ۲۱:۲۴ بیشترین درخشندگی (قدر ظاهری ۰.۱) را خواهد داشت و با چشم غیرمسلح قابل رویت است.

رکنی تشریح کرد: در ساعت ۲۲:۳۰ پلوتو به بیشترین درخشندگی خود (قدر ظاهری ۱۴.۲) می‌رسد. شما می‌توانید با تلسکوپی به قطر بیش از ۱۵۰ میلیمتر این جرم را رصد کنید.

رئیس گروه نجوم و اکتشافات فضایی سازمان فضایی ایران یادآوری کرد: امشب ماه و پرنورترین ستاره صورت فلکی سنبله به نام سماک اعزل در ساعت ۲۳:۲۹ به وضعیت مقارنه می‌رسند. در این وضعیت، ماه در فاصله هفت درجه شمال این ستاره واقع می‌شود. در زمان مقارنه این اجرام قابل رویت هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار