علی‌رغم ادعای آمریکا و متحدانش علیه دولت سوریه، سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی نابودی همه تأسیسات شیمیایی دمشق را تأیید کرد.

نهاد بین‌المللی نابودی همه سلاحهای شیمیایی سوریه را تأیید کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تاس، سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی ( OPCW) در تازه‌ترین گزارش خود نابودی «همه تأسیسات ساخت سلاح‌های شیمیایی سوریه» را تأیید کرد. 

آمریکا و برخی کشور‌های غربی بدون ارائه هیچ سندی مدام دولت سوریه را متهم به استفاده از سلاح شیمیایی علیه گروه‌های تروریستی می‌کنند. واشتگتن و متحدان غربی‌اش با همین اتهام بی‌اساس در چند نوبت حمله موشکی علیه دمشق انجام دادند که شماری کشته و زخمی در پی داشت.

در گزارش سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی آمده است که «همانگونه که در گزارش‌های قبلی اعلام شد دبیرخانه این سازمان نابودی همه ۲۷ سلاح شیمیایی اعلامی دولت سوریه را تأیید می‌کند که سال ۲۰۱۴ از این کشور خارج شدند».

به نوشته اسپوتنیک، «گئورگی کالامانوف»، معاون وزیر صنعت و تجارت روسیه، نیز اخیراً تأکید کرده بود سوریه «همه انبار‌های سلاح شیمیایی خود را اعلام و منهدم کرده و هم‌اکنون تحت بازرسی‌های شدید و همیشگی سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمایی است». روسیه بر این اعتقاد است که بازرسی‌های اضافی نقض کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار