معاون میراث فرهنگی و گردشگری استان از اجرای یازده پروژه گردشگری و تاریخی در شهرستان شبستر خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،قوچی معاون میراث فرهنگی و گردشگری استان در جلسه کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان شبستر از اجرای یازده پروژه گردشگری و تاریخی در شهرستان شبستر خبر داد و گفت: انجمن‌های میراث فرهنگی در ۲۱ شهرستان استان  تشکیل می شود.

وی با اعلام این مطلب اظهار داشت: یازده پروژه عمرانی در حوزه مرمت بنا‌های تاریخی و تقویت زیرساخت‌های گردشگری با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در این منطقه در حال اجراست که مرمت و بازسازی حمام تاریخی تسوج، عمارت روستای تیل،خانه جهادی دیزج خلیل ،مسجد جامع کوزه کنان ،مجتمع بین راهی کلمبور تسوج، تقویت زیرساخت‌های گردشگری بندر شرفخانه ، احداث کمپ گردشگری آق کهریز از جمله این طرح هاست.

وی افزود: این طرح‌ها که از پیشرفت فیزیکی بین ۳۰ الی ۵۰ درصد برخوردارهستند تا پایان سال مالی ۹۸ تکمیل و به بهره برداری خواهند رسید.

قوچی افزود:مرمت و بازسازی مسجد میرپنج خامنه دربخش مرکزی و بازسازی کلیسای سهرل دربخش صوفیان از دیگر اولویت‌های میراث فرهنگی و گردشگری استان در این شهرستان است که در سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

معاون میراث فرهنگی استان در ادامه از تشکیل انجمن‌های میراث فرهنگی در ۲۱ شهرستان استان خبر داد و نسبت به تشکیل این انجمن‌ها در شهرستان شبستر جهت صیانت و حفاظت از آثار و بنا‌های تاریخی این منطقه تاکید کرد.

 

انتهای پیام/ش

یازده پروژه گردشگری و تاریخی در شهرستان شبستر اجرا می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.