محمد باقر منوچهری گفت: ورود بخش خصوصی هدفگذاری بخش دولتی برای خرید تضمینی گندم را بی‌نتیجه می‌گذارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد باقر منوچهری مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: طرح خرید تضمینی ۱۱۵ هزار تن گندم توسط دولت، به دلیل ورود بخش خصوصی به بازار خرید و فروش این محصول راهبردی، امسال در استان محقق نمی‌شود.

وی افزود: اکنون بیش از ۵۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان سمنان خریداری شده و با ورود بخش خصوصی امکان تحقق خرید ۱۱۵ هزار تن گندم به صورت تضمینی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: بخش خصوصی امسال گندم را از کشاورزان ۱۷ هزار و ۲۰۰ ریال و بالاتر از این قیمت خریداری می‌کند که این امر به درآمد بیشتر کشاورزان می‌انجامد.

وی ادامه داد: اکنون برداشت گندم از مزارع کالپوش در شرق استان سمنان آغاز شده و تا پایان این ماه برنامه برداشت این محصول راهبردی پایان می‌یابد.

منوچهری تصریح کرد: کارخانه‌های آردی که به صورت خصوصی اداره می‌شوند، امسال به بازار خرید گندم ورود کرده‌اند که این مساله در میان‌مدت می‌تواند به افزایش کیفیت آرد در بخش صنفی و صنعتی منجر شود.

وی اضافه کرد: آزادسازی خرید و فروش گندم و آرد با هدفمند کردن یارانه‌ها در این بخش اقدام مطلوب برای توسعه روزافزون بخش کشاورزی به شمار می‌رود.

در سال زراعی جاری حدود ۲ میلیون و ۴۰ هزار هکتار گندم آبی و سه میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار گندم دیم و در مجموع پنج میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در استان‌های مختلف کشور زیر کشت گندم رفته است.

انتهای پیام / م

ورود کارخانه های بخش خصوصی به بازار خرید گندم باعث افزایش کیفیت آرد در بخش صنفی و صنعتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.