خنیفر گفت: با توجه به برنامه‌ای که در پیش گرفتیم تا ۱۴۰۱ نیاز‌های حداقلی کمبود معلم را رفع می‌کنیم.

کمبود معلم تا سال ۱۴۰۱ رفع می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در مراسم آغازین گردهمایی سالیانه مدیران استانی و روسای پردیس‌ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور که در پردیس زینبیه پیشوای ورامین برگزار شد، اظهار کرد: کسور ناوارث نظام تعلیم و تربیت دینی و پایه گذار نخستین نظام‌های آموزشی دنیاست و امروزه هم در ادبیات سیاسی دنیا به این موضوع توجه می‌شود.

وی با اشاره به آمار پردیس‌های دانشگاهی ادامه داد: دانشکاه فرهنگیان مهر ۹۸ از صد هزار دانشجومعلم می‌گذرد و با توجه به سونامی‌های بازنشستگی تا سال ۹۹، ۳۲۰  هزار و تا سال ۱۴۰۴، ۳۴۰  هزار بازنشسته داریم که برای نظام تعلیم و تربیت خوب نیست، البته با توجه به برنامه‌ای که در پیش گرفتیم تا ۱۴۰۱ حداقل نیاز‌ها را رفع می‌کنیم.

خنیفر تاکید کرد: می‌توان مهندس و پزشک از خارج وارد کرد، اما معلم باید در کشور تربیت شود، آن هم معلمی که در تراز جمهوری اسلامی ایران باشد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه تلاش درمراکز تربیت معلم باقیات صالحات برای ماست گفت: در این نشست اهداف ارزشمندی چون بیانیه گام دوم انقلاب مورد توجه است.

خنیفر به اجرای طرح ۱۰۰+ ۳۱ هم اشاره و اظهارکرد: براساس این طرح در هر ۱۰۰ هکتار ۳۲ پردیس باید داشتهباشیم همچنین طرح ۳۱ موزه تربیت معلم را با هدف جذب گردشگر در دستور کار داریم.

انتهایپیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جواد بهرآبادی
۲۳:۵۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
سلام بنده با رتبه 1000 کنکور سراسری نتونستم دانشگاه فرهنگیان برم به خاطر اینکه خدمت سربازی رفته بودم و 3ماه سنم زیاد بود و الان علوم تربیتی دانشگاه تهران میخونم اصلا معلوم نیس سال 1401منو استخدام کنند. واینکه علاقه شدیدی به شغل معلمی دارم و به این خاطر علوم تربیتی رفتم خواهشا امید مارو نا امید نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۸ تير ۱۳۹۸
والله جذب چندتا جوان که عمرشو گذاشت در این اوضاع بیکاری چیز بدی نیست که شما از رفع کمبود معلم ابراز خوشحالی می کنید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۸ تير ۱۳۹۸
تنها چیزی که تو مملکت نبایس کمبود داشته باشیم معلم و دکتر و پرستاره و بایس فورا نیروهای خوب استخدام بشن و تنها چیزی که تو مملکت نباید استخدام داشته باشیم کارمنده و همه چی بایس اتوماسیونی باشه