رئیس دادگستری خراسان رضوی گفت: گسترش عدل تنها محدود به پرونده‌های قضائی نیست بلکه حوزه‌های علمی، آموزشی، اجتماعی و همه ارکان جامعه را در بر می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام علی مظفری رئیس دادگستری خراسان رضوی در مراسم تکریم و معرفی مسئولان حوزه قضائی تربت حیدریه  با بیان اینکه موفقیت قوای مجریه و مقننه نیز در گرو سلامت قوه قضائیه است، گفت: گسترش عدل تنها محدود به پرونده‌های قضائی نیست بلکه حوزه‌های علمی، آموزشی، اجتماعی و همه ارکان جامعه را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: اجرای وظیفه قانونی زمانی محقق می‌شود که دستگاه قضائی بتواند با کمک قضات و کارشناسان، این کار را انجام دهد و این در حالی است که ظرف پنج سال اخیر تنها توانسته ایم ۴۰۰ قاضی جذب کنیم و در بخش کارمند با کمبود شدید نیرو مواجهیم.

رئیس دادگستری خراسان رضوی گفت: با وجودی که مجلس شورای اسلامی مجوز جذب سه هزار کارمند را برای ما صادر کرده، دولت مجوز استخدام در این زمینه را صادر نکرده است.

حجت الاسلام مظفری با اشاره به ساخت و ساز‌های عمرانی در استان گفت: بسیاری از فعالیت‌های عمرانی از محل بودجه‌های ملی و استانی نبوده بلکه اعتبار آن را از منابع داخلی تأمین کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه دومین وظیفه ما نظارت بر حسن اجرای قوانین است، تصریح کرد: این مهم زمانی محقق می‌شود که دستگاه قضائی بر فعالیت سایر دستگاه‌ها نیز نظارت داشته باشد.

رئیس دادگستری خراسان رضوی با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم را به عنوان سومین وظیفه دستگاه قضائی است، گفت : یکی از مواردی که مردم را آزار می‌دهد فساد و دست اندازی به بیت‌المال است و دستگاه قضائی باید به همه جا احاطه داشته باشه تا بتواند از وقوع جرم پیشگیری کند.

حجت الاسلام مظفری افزود: یکی از مهمترین وظایف دستگاه قضائی رعایت آزادی‌های مشروط شهروندان، برخورد با ناهنجاری‌ها و دفاع از ارزش‌های انقلاب است.
 
انتهای پیام//ج.ر

مهم ترین وظیفه دستگاه قضائی رعایت آزادی‌ مشروط شهروندان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.