مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: ۲ زندان استان جهت جلوگیری از ورود اشیاء ممنوعه به گیت و اشعه ایکس مجهز شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: ۲ زندان استان جهت جلوگیری از ورود اشیاء ممنوعه به گیت و اشعه ایکس مجهز شدند.

رضا محمدی اصل بیان کرد: با راه اندازی زندان باز در شهرستان خرم آباد مددجویان جرایم غیرعمد یا سایر زندانیان غیر از جرایم سرقت، سرقت مسلحانه، منافی عفت، قتل، آدم ربایی و اسیدپاشی پس از تحمل مدتی حبس، با همکاری بنیاد تعاون با انعقاد تفاهم نامه‌هایی با شهرداری، صنعت و تجارت از ساعت هفت صبح تا ۳ بعد از ظهر کار می‌کنند و پس از آن به منازل خود مراجعه می‌کنند.

وی اظهار داشت: اکنون ۵۵۰ نفر مددجو در زندان باز لرستان حضور دارند که ۵۰ نفر از آن‌ها در بام لرستان در کاشت درختان بلوط و مابقی در شهرداری، دادسراها، صنعت فعالیت دارند.

محمدی اصل ادامه داد: مرکز مراقبت بعد از خروج پس از آزادی مددجو در بحث اشتغال مددجو پیگیری می‌شود و افرادی که در دوره‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کردند و گواهینامه اخذ کردند به بانک معرفی می‌شوند و تا سقف ۵۰ میلیون تومان نیز تسهیلات دریافت کرده‌اند.

محمدی اصل عنوان کرد: در سال گذشته ۵۶ نفر به بانک و ۳۲ نفر جهت مشاغل خانگی به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان معرفی شدند.

وی یاد اور شد: اکنون یکی از مشکلات عدیده مددجویان بدهی مهریه است و در سال ۹۷ حدود ۲۶۶ نفر توسط ستاد دیه استان آزاد شدندو ۱۷۲ نفر بدهی مالی، ۶۳ نفر مهریه و پنج نفر نفقه بوده است و جمع بدهی آنان ۴۶ میلیارد تومان بوده و مددکاران حدود ۲۶ میلیارد رضایت کسب کردند و مابقی تسهیلات و کمک‌های بلاعوض پرداخت شد.

محمدی اصل گفت: در این راستا از اعتبارات ماه عسل ۱۲۱ نفر با اعتبار ۲ میلیارد تومان آزاد شدندو با کمک خیرین و مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان ۲۰ نفر آزاد شدند.

انتهای پیام/ب

تجهیز ۲ زندان لرستان به گیت و اشعه ایکس

برچسب ها: زندان ها ، تجهیز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.