راهکار‌های اجرایی سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده فارس با حضور مشاوران امور بانوان سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان فارس بررسی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در این نشست گفت: با توجه به نتایج اطلس زنان و خانواده در کشور که شامل ۱۹۲ نقشه موضوعی است و مسائل زنان و خانواده را در هر استان به تفکیک بررسی کرده است تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده هر استان از دو سال پیش در دستور کار قرار گرفت.

اطهره نژادی افزود: تدوین این سند به استانداری‌ها واگذار شد که با توجه به شرایط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هر منطقه و با بکارگیری توان علمی دانشگاه‌های استان‌ها اقدام به تدوین و تهیه آن کنند.

وی با بیان اینکه اولویت اصلی در تدوین این سند مشارکت بانوان شاغل در بخش‌های دولتی، غیردولتی و بخش خصوصی و جامعه دانشگاهی بوده است، افزود: ارتقای وضعیت زنان شامل زنان سرپرست خانوار، خانه دار، شاغل، عشایر و روستایی و دختران دانش آموخته دانشگاهی می‌شود.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، مهمترین تاثیر این سند را تغییر رویکرد برنامه ریزی حوزه زنان از فرد محور به برنامه محور دانست و افزود: این سند برای دوره ۵ ساله تدوین شده و اثر بخشی دستاورد‌های آن و عملکرد سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی به صورت سالانه ارزیابی می‌شود.

نژادی افزود: شاخص‌های مطرح شده در سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان فارس و دیگر استان‌های کشور مبنای تدوین سند ملی ارتقای وضعیت زنان و خانواده قرار خواهد گرفت.

معصومه دستغیب مدیرکل امور بانوان استانداری فارس گفت: این سند در استان فارس با همکاری دانشگاه شیراز تدوین شده و به کمک آن نقاط ضعف و قوت در حوزه خانواده شناسایی می‌شود.

وی افزود: با بررسی این سند مشخص شد که در استان فارس تعداد زنان تحصیلکرده و متخصصان پزشکی نسبت به میانگین کشوری بالاتر و از سوی دیگر آمار بیکاری این افراد هم بیشتر است.

دستغیب گفت: کمبود خانه‌های بهداشت، تمایل کمتر بانوان به مشارکت در امور مدیریتی و فعالیت‌های سیاسی و بیشتربودن زنان سرپرست خانوار در استان از دیگر مواردی است که در این سند به آن پرداخته شده است.

مدیرکل امور بانوان استانداری فارس ادامه داد: در این سند وضعیت زنان و خانواده‌های استان در ۸ شاخص فعالیت نیروی انسانی، ازدواج و طلاق، تحصیلات، بهداشت و سلامت، تامین اجتماعی، آسیب‌های اجتماعی، مشارکت مدنی و مشارکت سیاسی بررسی شده است.
انتهای پیام/م 

نشست بررسی سند توسعه و ارتقای وضعیت در شيراز برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.