حجت‌الاسلام رستمی گفت: دانشگاه‌های ما آرایشی متناسب با تحریم نداشته‌اند؛ اما مقصر هم نیستند زیرا بدنه دولت باید از دانشگاه‌ها درخواست می‌کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در نشست روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری کشور که در دانشگاه الزهرا برگزار شد، اظهار کرد: اگر بی‌توجهی‌هایی در مقطعی وجود داشته باشد، در دوره‌های بعد هزینه‌های بیشتری به جای خواهد گذاشت، باید از خود بپرسیم چرا جامعه‌ای که پیش از انقلاب با استعمارگران و خواسته‌های ظالمانه آن‌ها روبرو بوده، امروز هم باید خود را توجیه کندکه ظلم همچنان از سمت استعمارگران وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر چند کارگروه ویژه در دانشگاه داشته باشیم، اتفاقات مثبتی رخ خواهد داد؛ دانشگاه امروز هم مرکز حل مسئله بوده و هم مسئله‌آفرین است. باید دید دانشگاه‌ها تا چه اندازه خود را آماده مقابله با تحریم‌ها کرده‌اند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: یکی از پیچیده‌ترین تحریم‌های نظام سلطه علیه ایران اعمال شده است. دانشگاه‌ها در حوزه آموزش و فرهنگ چقدر مجهز به مقابله با تحریم‌ها هستند؟

حجت‌الاسلام رستمی بیان کرد: هر زمان از دانشگاه برای حل مسئله کمک خواسته‌ایم، دانشگاه دریغ نکرده است و این نهاد به دنبال آرام کردن فضاست؛ دانشگاه پای کار حل مسئله امنیت کشور آمده و نتایج عملکرد آن مثبت بوده است.

وی با اشاره به پیشتازی عرصه پزشکی در کشور افزود: دانشگاه‌های ما آرایشی متناسب با تحریم نداشته‌اند؛ اما مقصر هم نیستند؛بدنه دولت باید از دانشگاه‌ها درخواست می‌کرد.

جوانان و نوجوانان هدف اصلی آسیب‌ دشمنان هستند

حجت‌الاسلام رستمی تاکید کرد: هدف‌گذاری اصلی تحریم‌ها، مسئله اجتماعی جامعه شامل امید به آینده و آرمان است، ما باید اتاق جنگ آمریکا در حوزه‌ای مثل اجتماع و فرهنگ هم ببینیم؛ چون اگر به این موضوع بی‌توجه باشیم آسیب خواهیم دید. نسل چهارم یعنی جوانان و نوجوانان هدف اصلی این آسیب‌ها هستند.

وی در ادامه گفت: باید اعتراف کنیم سیستم حاکم بر دانشگاه‌ها متناسب با تربیت نیروی جوان مسئولیت‌پذیر قادر به حل مسئله نیست. اگر با نسل جوان به درستی همراه شویم، می‌توانیم نتایج خوبی بگیریم.

حجت‌الاسلام رستمی یادآوری کرد: ظرفیتی که در دانشگاه وجود دارد، نیازمند ممارست و هدفمندی است و دانشگاه باید برای تربیت نسلی بالنده تلاش کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار