استاندار چهارمحال و بختياري گفت: بخش دولتي وظيفه دارد بخش خصوصي را در تمام زمينه‌ها کمک و حمايت کند، تا سنگردار در سنگر اقتصادي توان مقاومت داشته باشد و باقي بماند.

بخش خصوصي در تمام زمينه‌ها کمک و حمايت شودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بازرگانان و تُجار به دنبال سود و زیان خود هستند، ولی صنعتگر به دنبال پیاده کردن ایده‌های تولیدی و خلاقانه خود است و ممکن است هر تاجری صنعتگر خوبی نباشد و هر صنعتگری نیز تاجر و بازرگان خوبی نشود.

وی افزود: ممکن است برخی از صنعتگران به دنبال سود و زیان نباشند و تنها به دنبال پیاده سازی ایده‌های خلاقانه خود در تولید یک محصول باشند و به دنبال ظهور فکر، ایده و تجربه خود در عرصه صنعت باشد.

عباسی تولید و اقتصاد را دارای سه ضلع بخش دولتی، بخش خصوصی و مردم بیان و اضافه کرد: هر سه ضلع این حوزه باید با هم حرکت کنند، که تحقق این موضوع به منزله عدالت در تولید و اقتصاد است.

وی به کاهش استعلامات در حوزه سرمایه گذاری بخش‌های صنعتی و معدن در دولت اشاره کرد و ادامه داد: در دولت تدبیر و امید استعلام برای ایجاد سرمایه گذاری به کمترین زمان رسید و مراحل فرایند صدور موافقت اصولی نیز روند نزولی یافته است.

به گفته وی، حکمرانی اقتصادی به گونه‌ای است که باید بخش خصوصی، دولتی و مردم با هم هماهنگ باشد و بخش دولتی مسئول روابط بین الملل، بیمه‌ها و مالیات و صدور مجوز‌ها و سیاستگذاری است و اگر این‌ها به خوبی اجرایی نشود، بخش تولید ضرر می‌کند و بخش خصوصی نیز باید تولید با کیفیت با قیمت تمام شده کمتر را در نظر بگیرد.

عباسی یادآور شد: امروز با وجود گلایه‌هایی که وجود دارد وضعیت قابل قبول و درک است و همه باید بپذیرند که کشور دارای دشمن است و این دشمن نمی‌خواهد ایران به توسعه و رشد برسد و بخش دولتی باید کمک کار بخش خصوصی و مردمی باشد تا این دو بخش بتوانند به رونق تولید کمک کنند.
 
انتهای پیام/خ

بخش دولتی، بخش خصوصی و مردم سه ضلع تولید و اقتصاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار