مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: ۱۷۷ امامزاده و اماکن متبرکه در سطح استان اردبیل وجود دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل ظهر امروز در همایش بزرگداشت امامزادگان استان اردبیل که در امامزاده سیدعبدالعزیز محله نیار برگزار شد، گفت: اردبیل در طول تاریخ خود را به عنوان مهد تشییع و خاستگاه اصلی اندیشه و تفکر شیعی معرفی کرده است.

وی با اشاره به اهمیت امامزادگان استان اردبیل افزود: ۱۷۷ امامزاده و اماکن متبرکه در سطح استان اردبیل وجود دارد که آستان مقدس «امامزاده سید عبدالعزیز» جزو مهم‌ترین امامزاده‌های استان محسوب شده و برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی از جمله ترتیل قرآن کریم و نمایشگاه‌های فرهنگی در آن برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل تصریح کرد: کثرت امامزادگان استان اردبیل پتانسیل بالایی برای منطقه محسوب می‌شود و می‌توانیم از ظرفیت این اماکن متبرکه مطلوب‌تر از قبل استفاده کنیم.

ستوده بیان کرد: در حال حاضر امامزادگان استان اردبیل خدمات فراوانی را به مسافران داخلی و خارجی ارائه می‌کند و تلاش بر این است تا این امامزاده‌ها همواره مکانی امن و آرام برای مسافرین و اهالی باشد.

وی گفت: تلاش می‌کنیم موقوفات مربوط به امامزادگان استان در جهت منفعت عامه مردم صرف شود و نیز به قشر کم‌درآمد استان از طریق این منابع خدمت‌رسانی شود که اتفاق امیدبخشی است.

انتهای پیام/ح

امامزادگان اردبیل پتانسیل بالایی برای منطقه محسوب می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.