مدیرکل کانون پرورش فکری آذربایجان غربی از برگزاری سه جشنواره با ذائقه کودکان و نوجوانان در استان خبر داد.

جواد زاهدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، با اظهار اینکه آب مظهر پاکی، حرکت، آبادانی و زایندگی است. تصور حیات بدون آب امکانپذیر نیست و بشر برای ادامه زندگی نیازمند اعمال مدیریت دقیق مصرف این ماده حیاتی است؛ گفت: در این راستا کانون پرورش استان اقدام به برگزاری جشنواره‌های مختلف در رابطه با مصرف بهینه آب با ذائقه کودکان و نوجوانان نموده است.

زاهدی افزود: برگزاری مسابقه نقاشی با عنوان " ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب " با موضوع " دریاچه ارومیه پر از حیات است " و با هدف شناساندن قابلیت‌های تفریحی و گردشگری در دریاچه ارومیه و معرفی وظایف فردی به منظور احیای دریاچه ارومیه برای گروه سنی ۱۰ تا ۱۶ سال، با تکنیک آزاد یکی از جشنواره‌های مورد ذکر می‌باشد که در این مورد کودکان و نوجوانان با استفاده از نقاشی‌های خود وجود حیات در دریاچه ارومیه را به تصویر خواهند کشید.

وی با اظهار اینکه دومین جشنواره مربوط به مسابقه " از دعای باران تا نجات آب " می‌باشد، گفت: این مسابقه با هدف استفاده آموزشی غیر مستقیم برای ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب و با شعار " تمرین زندگی"، در قالب اجرای نمایش آیینی برای گروه سنی (ج، د، ه) برگزار می‌شود.

زاهدی در ادامه با بیان اینکه در این جشنواره مخاطبان مذکور آیین دعای باران را به شکل نمایش و با محتوای صرفه جویی در مصرف و نجات آب در بازه زمانی حداکثر ۱۵ دقیقه با استفاده از شیوه‌های خلاق و ابزار موسیقی به روش با کلام و بی کلام بصورت گروهی اجرا خواهند کرد؛ افزود: فیلم آثار تولید شده پس از بررسی مورد انتخاب قرار گرفته و آثار برتر جهت تجلیل و شرکت در شاد پیمایی پارک‌ها و اماکن عمومی معرفی خواهند شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در خصوص سومین جشنواره نیز گفت: مهرواره " آب بان " سومین جشنواره‌ای است که برای گروه سنی (ب، ج) مراکز استان و کودکان غیر عضو با هدف تشویق کودکان و نوجوانان به صرفه جویی در مصرف آب برگزار خواهد شد.

زاهدی اضافه کرد: در این جشنواره کودکان تجربیات و شیوه‌ها و روش‌های خود را در زمینه فرهنگ مصرف بهینه آب را در برگه‌هایی که با عنوان " من یک آب بان هستم " تهیه شده، نوشته و به اشتراک می‌گذارند؛ که در پایان پس از بررسی آثار، به کودکان موفق نشان " آب بان " اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/س

برگزاری جشنواره کودکان

برچسب ها: اخبار فرهنگی ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.