تهیه کنندگان و فیلمسازان انگلیسی از آسانی تولید فیلم در سرویس‌های استریم به نسبت صنعت فیلم‌های مستقل ابراز نگرانی کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، سینمای انگلستان در حال افول تولیدات در بخشی  از سینمای مستقل است و فیلمسازان این کشور به این موضوع واکنش نشان دادند.

آن‌ها می‌گویند شیوه تامین مالی فیلم‌ها در طی بیست سال گذشته عوض شده است و نامزد کردن فیلم‌های برنده اسکاری مثل «سخنرانی پادشاه» و «زاغه نشین‌های میلیونر» به شدت سخت‌تر شده است.

این فیلمسازان معتقد هستند زمانی بازیگران اهل انگلیس در سینمای هالیوود و حتی سینمای کشور‌های دیگر فعالیت می‌کنند و همچنین افزایش تعداد سرویس‌های استریم هزینه ساخت فیلم‌ها را بیش از پیش افزایش خواهد داد؛ چرا که بسیاری از بازیگران به دنبال دستمزد‌های قابل توجه هستند.

هفته گذشته در مراسمی مربوط به پروژه‌های تلویزیونی و سینمایی انگلیس، نتفلیکس اعلام کرد برنامه‌ای دائمی برای ساخت فیلم در استودیو شپرتن دارد و قصد دارد، سالانه ۱۳ میلیارد دلار (۱۰ میلیارد یورو) در این راه خرج کند. این در حالی است که دیزنی نیز با شبکه دیزنی پلاس وارد رقابت کمپانی‌های استریم شده و قصد دارد محصولات خود را از این سرویس پخش کند.

اندری پترسون، کمک تهیه کننده فیلم سینمایی «مرد راه آهن» بیان کرد که فیلمسازان انگلیسی نیز از بُعد مادی از این قضیه سود می‌برند، اما در آینده‌ای نه چندان دور جنگ سرویس‌های استریم آغاز خواهد شد و در نهایت فیلم‌های مستقل قربانی این جنگ می‌شوند

او در ادامه گفت: همه ما داریم برای سرویس‌های استریم فیلم می‌سازیم که البته به آن علاقه‌ای نداریم. اما فیلمسازی در این بخش بسیار ساده است، زیرا کمپانی‌هایی مانند نتفلیکس برای ساخت فیلم به خوبی خرج می‌کنند؛ اما در بخش مستقل باید از چندین بخش مختلف پول جمع آوری کنیم تا بتوان فیلمی مثل «مرد راه آهن» ساخت. ما داریم به صنعتی تبدیل می‌شویم که تنها روی فیلم‌های مستقل تمرکز کرده است و بخش‌های دیگر نادیده گرفته می‌شوند. سینمای انگلیس سال‌ها بعد متوجه می‌شود که بخشی فیلم‌های مستقل خود را چگونه نابود کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار