رئیس هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان اصفهان از فعالیت بیش از ۵ هزار ورزشکار باستانی در ۱۲۸ زورخانه در استان اصفهان خبر داد.

سید رضا اخروی رئیس هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، در خصوص فعالیت‌های این هیئت ورزشی عنوان کرد: استان اصفهان با وود ۱۲۸ زورخانه فعال، از استان‌های پیشتاز در ورزش زورخانه است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این در شهرستان‌ها نیز ۲۱ هیئت در این حوزه فعالیت و ورزشکاران زیادی تربیت می‌کنند.

رئیس هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان اصفهان با اشاره به فعالیت ورزشکاران در رده‌های سنی مختلف بیان کرد: بیش از ۵ هزار ورزشکار در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان برگزار می‌شود.

اخروی با اشاره به برگزاری مسابقات مختلف عنوان کرد: سال گذشته برای اولین بار مسابقات ورزش باستانی ساحلی در اصفهان و در کنار زاینده رود، برای اولین بار برگزار شد؛ هفته گذشته نیز مسابقات استانی در تهران برگزار شد که پس از انتخاب نفرات برتر، به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه بیشتر مسابقات به صورت تیمی و سپس هنر‌های فردی و کشتی پهلوانی برگزار می‌شود، اظهار کرد: در سال گذشته استان اصفهان به مقام اول مسابقات کشوری نائل آمد.

رئیس هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان اصفهان در خصوص فعالیت کمیته استعدادیابی در این ورزش توضیح داد: زورخانه باشگاه کارگران، علی قلی آقا و زورخانه مولا علی واقع در خیابان ابن سینا در تابستان کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی برای رده‌های سنی مختلف برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/ی
 


فعالیت ۲۱ هیئت ورزش زورخانه‌ای در شهرستان‌های اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.