رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی خراسان جنوبی گفت مقدار ۴ هزار و ۱۰۸ کیلوگرم از فراورده‌های خام دامی غیرقابل مصرف معدوم شد.

ملکی رییس اداره نظارت بر  بهداشت عمومی و مواد غذایی  در راستای تامین بهداشت و سلامت فراورده‌های خام دامی  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: با توجه به اهمیت کنترل و نظارت بهداشتی بر فراورده‌های خام دامی در مراکز عرضه و توزیع، نظارت و بازرسی بهداشتی توسط کارشناسان دامپزشکی استان به صورت روزانه انجام می‌گیرد.

وی افزود: برابر بخشنامه‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای سازمان دامپزشکی بازدید روزانه کارشناسان دامپزشکی استان از مراکز تولید، نگهداری، بسته بندی و عرضه فراورده‌های خام دامی صورت می‌گیرد.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی بیان کرد: در این راستا سه ماهه ابتدا سال جاری تعداد ۸ هزار و ۲۶۷ بازدید از مراکز مختلف صورت گرفته است.

ملکی ادامه داد: طبق این آمار تعداد ۳۵۲ مورد غیر بهداشتی و مقدار ۹۷ هزار و ۶۴۳ کیلوگرم فراورده خام دامی ضبط شد که بر اساس نتایج آزمایشگاهی مقدار ۴ هزار و ۱۰۸ کیلوگرم از چرخه مصرف انسانی حذف و معدوم شد.

انتهای پیام / ط آ

بازدید بیش از ۸ هزار  از مراکز  توزیع فراورده‌های خام دامی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.