مدیر کل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت اقتصاد گفت: کنترل‌های داخلی، مهمترین بخش در همه نظام‌های نظارتی هستند.

کنترل‌های داخلی مهمترین بخش در نظام نظارتی استبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، عبدالهی مدیر کل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت اقتصاد در جلسه ادای سوگندنامه و هماهنگی بازرسان ماده ۹۱ و ۹۲ قانون مدیریت خدمات کشوری، تصریح کرد: بازرس‌های ماده ۹۱ قانون مدیریت خدمات کشوری باید علاوه بر تعهد به نکات اخلاقی، نسبت به قوانین و مقررات نیز اشراف کامل داشته باشند.

عبدالهی با اشاره به وظایف دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات، از بازرسان موضوع ماده ۹۱ به عنوان بخشی از فرآیند کنترل داخلی یاد کرد و گفت: تعدادی از همکاران به عنوان بازرس معرفی و پس از بررسی، امتیازدهی و تایید صلاحیت، لیست نهایی آن‌ها برای صدور احکام به معاونت توسعه مدیریت و منابع ارسال شد.


بیشتر بخوانید: کاهش درآمد‌ نفتی، فرصت بهره گیری از ظرفیت‌های مالیاتی/ ضرورت پیاده سازی مالیات هوشمند



وی با تاکید بر کارایی و اثر بخشی بالاتر پروتکل‌های نظارتی داخلی نسبت به دستگاه‌های نظارتی برون سازمانی، گفت: کنترل‌های داخلی، مهمترین بخش در همه نظام‌های نظارتی هستند که می‌توانند به شرط کارآمدی؛ کم هزینه، موثر و مفید باشند و این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

مدیر کل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت اقتصاد ادامه داد: مشکل دیگر، عدم هماهنگی بین بازرس‌ها و مدیران ذیربط در دستورالعمل ماده ۹۱ و ۹۲ قانون مدیریت و روابط بین بازرسی و مدیران استانی، نحوه فعالیت و ارائه گزارش آن‌ها است در حالی که تمامی رویه‌ها و نحوه فعالیت آن‌ها در دستورالعمل مربوطه پیش‌بینی شده است.


عبدالهی اظهار کرد: مطابق ماده ۹۱ و ۹۲، از بازرس‌ها گزارش ماهانه خواهیم گرفت و هر شش ماه بر عملکرد آن‌ها نظارت می‌کنیم و در صورتی که ضعف عملکرد وجود داشته باشد با همکاری و هماهنگی مدیران، از ادامه فعالیت بازرس‌ها تجدیدنظر می‌شود.


این گزارش حاکی است، در ادامه جلسه، متن سوگند نامه بازرسان ماده ۹۱ و ۹۲ قانون مدیریت خدمات کشوری قرائت و جلسه با پرسش و پاسخ اعضا به پایان رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار