سردار مهری گفت: تمامی زائران به قوانین کشور عربستان احترام بگذارند تا از بروز مشکلات احتمالی در این کشور جلوگیری شود.

زائران به قوانین کشور عربستان در سفر حج احترام بگذارند/ انجام اقدامات غیرقانونی از سوی زائر سبب جلوگیری از سفر حج می‌شودبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسن مهری فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور، در مراسم آیین بدرقه معنوی زائران خانه خدا با بیان اینکه شما زائران مدتی را در کشوری هستید که باید از قوانین آن کشور تبعیت کنید، گفت: از شما حجاج درخواست می‌کنم که تمامی جوانب را رعایت کنید زیرا که ما مهمان کشور عربستان هستیم و باید به قوانین این کشور احترام بگذاریم.

وی افزود: برخی از زائران ۱۴ تا ۱۵ سال انتظار کشیدند تا به سرزمین وحی بروند، اما در برخی از موارد شاهد بودیم که زائری به دلیل آن که مقررات کشور را رعایت نکرده و یا اقدامی غیرقانونی در سال‌های گذشته انجام داده، نتوانسته است از ایران خارج شود.

مهری بیان کرد: برخی از همکاران به دلیل آن که یک زائر جرمی را مرتکب شده از سفر این زائر جلوگیری کرده در نتیجه زائران باید تمامی نکات ایمنی را در این سفر رعایت کنند.


بیشتر بخوانید: ایمنی و امنیت؛ دو مسئولیت اساسی در پرواز حجاج است 


فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور با اشاره به اینکه حمل مواد مخدر و یا دارو‌های ممنوعه در این سفر جرم است، گفت: در جلساتی که با حجاج برگزار شده چندین بار این موضوع را اعلام کرده‌ایم، زیرا در بازرسی‌هایی که در فرودگاه‌ها انجام می‌شود، ممکن است برخی از زائران دارو‌های ممنوعه را همراه داشته باشند و به همین دلیل پیش از سفر زائران این موضوعات را رعایت کنند.

وی افزود: امسال فرماندهان خود را ملزم کرده‌ایم که از ابتدا تا انتهای سفر حج در منطقه دید زائران باشند تا از بروز مشکلات احتمالی در این زمینه جلوگیری شود و اگر زائری مرتکب جرمی شود طبق قانون اجازه پرواز نمی‌دهیم.

مهری بیان کرد: ممکن است مشکلات قانونی حاجیان پس از گذشت چند روز برطرف شود، اما متأسفانه حاجیان چند روز از سفر حج خود را از دست داده‌اند.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور تصریح کرد: به زائران تأکید می‌کنیم که به قوانین کشور عربستان احترام بگذارند تا از بروز مشکلات احتمالی در این سفر جلوگیری شود.

لیست ۱۰ قلم داروی ممنوعه در پرواز حجاج اعلام شد

وی همچنین در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پلیس فرودگاه‌های کشور با کشف حجاب در فرودگاه‌ها به صورت قاطع برخورد می‌کند، گفت: متأسفانه برخی از افراد در فرودگاه‌های کشور کشف حجاب می‌کنند که به دستور مقامات قضایی و همچنین حمایت از سوی این دستگاه‌ها اعلام شده که با اینگونه افراد برخورد قاطع شود و اگر کسی از قوانین موجود در این زمینه تخطی کند اجازه پرواز نمی‌دهیم.

وی گفت: به دستور مقامات قضایی برای افرادی که کشف حجاب می‌کنند و به تذکرات داده شده در این بخش توجه نکنند پرونده قضایی تشکیل داده می‌شود و همین تشکیل پرونده باعث جا ماندن از پرواز می‌شود.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور تصریح کرد: تا زمانی که مسافران هوایی در مرز جمهوری اسلامی ایران قرار دارند باید حجاب داشته باشند و به قوانین حجاب در ایران احترام بگذارند.

مهری افزود: پلیس فرودگاه‌های کشور تنها با کشف حجاب برخورد می‌کند و به دلیل بدحجابی مانع پرواز مسافران نمی‌شوند.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور با اشاره به اینکه لیست دارو‌های ممنوعه حجاج همانند لیست دارو‌های سال گذشته است، گفت: تعداد ۱۰ قلم دارو جزو موارد ممنوعه حمل به کشور عربستان است و به همین دلیل به حجاج اجازه نمی‌دهیم که از ایران این دارو‌ها را با خود حمل کنند.

وی با اشاره به اینکه کشور عربستان قوانین بسیار سنگینی درباره حمل مواد مخدر دارد گفت: در صورتی که حتی کمتر از یک گرم مواد مخدر زائر با خود همراه داشته باشد به سرعت از کشور عربستان اخراج می‌کنند.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور توضیح داد: زائرانی که بیش از ۱۵ سال انتظار کشیده‌اند نباید به دلیل برخی از مشکلات کوچک در کشور عربستان دچار مشکل شوند به همین دلیل اعلام می‌کنیم که به لیست دارو‌های ممنوعه توجه کنند و از حمل مواد مخدر در این سفر خودداری کنند.

انتهای پیام /

حمل مواد مخدر و یا دارو‌های ممنوعه در سفر حج جرم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار