سرپرست استانداری گیلان با بیان اینکه گیلان استانی پیشتاز در تهیه سند آمایش سرزمین بوده است، تاکید کرد: باید از محتوای این سند و بانک اطلاعاتی به خوبی بهره‌مند شد و آن را مبنای فعالیت‌ها قرار داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، سرپرست استانداری گیلان در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در جمع فعالان حوزه تولید، صنعت و کشاورزی گفت: گیلان در تهیه و تدوین سند آمایش سرزمین در کشور پیشتاز بوده و باید از محتوای این سند و بانک اطلاعاتی به خوبی بهره‌مند شد و آن را مبنای فعالیت‌ها قرار داد.

وی، با بیان اینکه فعالان بخش خصوصی عرصه‌های تولید، صادرات و خدمات رکن اساسی توسعه استان محسوب می‌شوند، افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی از فعالان همه بخش‌های اقتصادی اعم از صنعت، کشاورزی، تجارت و بازرگانی حمایت و پشتیبانی کنند و در تسهیل امورات آنان بیش از پیش کوشا باشند.

سرپرست استانداری گیلان گفت: علاوه بر اولویت‌های گذشته صنعت استان، می‌توان با سرمایه گذاری در بخش انرژی‌های تجدید پذیر و نو به عنوان اولویتی مهم برای استانمان حسب ضرورت توجه بیشتری به حفظ محیط زیست کرد و در راستای توسعه پایدار استان گام برداشت.

زارع، بر لزوم تهیه و تدوین بانک اطلاعاتی زمین در استان در جهت سهولت بخشی به فرایند سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی در استان تاکید کرد و افزود: ارائه اطلاعات دقیق از اراضی موجود و مناسب فعالیت‌های اقتصادی در استان و کاربری آن‌ها می‌تواند بخشی از انتظارت علاقمندان به سرمایه گذاری در استان را برآورده نماید.

وی در پایان با تشکر و تقدیر از تولیدکنندگان و صادرکنندگان گیلان، از آن‌ها خواست تا با وجود مشکلات پدیده آمده اقتصادی پیرو تحریم‌های ظالمانه آمریکایی ها، مقاومت کرده و با حمیت همیشگی در راستای منافع ملی بیش از پیش کوشا و موثر باشند.

 

انتهای پیام/م.ع

بهره مندی از محتوای سند آمایش در حوزه اقتصادی

برچسب ها: استانداری ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.