به مناسبت دهه کرامت و ایام تکریم از امام زادگان و بقاع متبرکه ضریح آستان مقدس امامزاده داود از نوادگان موسی بن جعفر (ع) در ورودی شهرعجب شیر رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حجت الاسلام علی مصائبی مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در این آیین گفت: ساخت این ضریح توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه با هزینه کرد ۷۵۰ میلیون ریال و ۱۵۰ میلیون ریال توسط مشارکت خیران شهرستان عجب شیر که جمعا یک میلیارد ریال هزینه شده رونمایی شد.

حجت الاسلام علی مصائبی افزود: این ضریح بدست هنرمندان اصفهانی در ابعاد ۱۸۰*۲ مترمربع و ارتفاع دو و نیم متر در مدت یک سال و نیم ساخته شده است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرموده اند بقای متبرکه و امام زادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شوندافزود:با حضور زائرین و مردم شهرستان‌های دیگر به عنوان توریست مذهبی از این امام زاده به بهره معنوی خودشان دست یابند و با برگزاری برنامه‌های فرهنگی با حضور مردم در این امامزاده به قطب فرهنگی که مقام معظم رهبری تاکید دارند دست یابیم.

لازم بذکر است چهار شهید گمنام ۲۲ و ۲۳ ساله منطقه مجنون در عملیات خیبر و شهیدان ۱۹ و ۲۵ ساله منطقه شرهانی در عملیات محرم از ۱۹ تیر سال ۸۴ در بقعه امامزاده داود به خاک سپرده شده اند و این مکان به زیارتگاه دلسوختگان و رهپویان راه و رسم شهادت و شهامت تبدیل شده است.

 

انتهای پیام/ش

ضریح امامزاده داود در عجب شیر رونمایی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.