رجبی مشهدی گفت:حدود ۹۰ درصد از ادارات در جهت پایش دقیق میزان مصرف برق به کنتور‌های هوشمند مجهز شده‌اند.

تجهیز ۹۰ درصد ادارات به کنتور‌های هوشمندبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت نیرو (پاون)، مصطفی رجبی‌مشهدی سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه در تهران هزار دستگاه و سازمان دارای مصرف زیاد برق به منظور اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف شناسایی و هدف‌گذاری شده تا مصرف آن‌ها تحت کنترل قرار بگیرد، گفت: در حال حاضر ۲۵۰ اکیپ به منظور اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف ادارات در پایتخت مجهز شده‌اند.

وی آگاه‌سازی را نخستین برنامه اکیپ‌های مدیریت مصرف ادارات دانست و افزود: حدود ۹۰ درصد از ادارات یاد شده در جهت پایش دقیق میزان مصرف برق به کنتور‌های هوشمند مجهز شده‌اند تا اندازه گیری‌ها به صورت زمان واقعی صورت بگیرد.

رجبی‌مشهدی با تاکید بر اینکه تشویق‌های بخش مدیریت مصرف برق سالیانه به روزرسانی می‌شود، بیان کرد: اجرای برنامه‌های پیک‌سایی در روز چهارم تیر موجب شده بود تا حدود سه هزار و ۸۰۰ مگاوات در مصرف برق صرفه‌جویی شود که در غیر این صورت پیک مصرف در این روز به ۵۹ هزار مگاوات می‌رسید.


بیشتر بخوانید: مدیریت مصرف برق از هدر رفت ۱۰ میلیارد دلار سرمایه جلوگیری می‌کند


وی با اشاره به تعامل وزارتخانه‌های نیرو و کشور به منظور مدیریت مصرف برق ادارات در سراسر کشور، گفت: براساس دستورالعمل صادر شده از سوی این ۲ مجموعه مقرر شده است تا ادارات تهران دمای سیستم‌های سرمایشی خود را بر روی عدد ۲۵ درجه تنظیم کنند. تنظیم دمای سیستم‌های سرمایشی بر روی عدد ۲۵ موجب کاهش ۲۰ درصدی مصرف برق و صرفه‌جویی هزار مگاواتی در استفاده از انرژی خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق در پایان تصریح کرد: همچنین مقرر شده است تا ادارات دارای مولد‌های خودتامین در ساعت ۱۲ تا ۱۶ مولد‌های خود را وارد مدار کرده تولید خود را به شبکه تزریق کنند.

انتهای پیام/

کاهش ۲۰ درصدی مصرف برق و صرفه‌جویی هزار مگاواتی در استفاده از انرژی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار