معاون پژوهش و عضو هیات علمی دانشگاه کرمانشاه گفت:محبت و خدا دوستى، اصلى‌ترین پایه هاى سازندگى فردى و اجتماعى و تکامل مادّى و معنوى انسان است.

وظیفه‌ی دینی هر انسانی شناخت سیره‌ی اهل بیت (ع) استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،  کرمی معاون پژوهش و عضو هیات علمی دانشگاه کرمانشاه با اشاره به برگزاری کارگاه؛ «نشست فرهنگی ویژه آشنایی با اندیشه‌ها و سیره اهل بیت (ع) گفت:موسسه پرتو اندیشه کلام وحی با همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمانشاه ــ نخستین نشست فرهنگی «آسیب‌شناسی مطالعات اندیشه‌ها و سیره اهل بیت (ع)» با حضور جمعی از صاحب‌نظران در محل سالن جلسات اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمانشاه برگزار می کند.

 محسن کرمی، معاون پژوهش و عضو هیات علمی دانشگاه کرمانشاه با موضوع قرائت المصادر الاسلامیه لدراسته تاریخ ائمه (ع)؛ در زمینه نقش مبانی کلامی در آسیب‌زدایی سیره‌پژوهی؛ با موضوع بایستگی‌های دستیابی به‌سیره سخن در زمینه بایستگی کاربست .

وی بیان  کرد: با مطالعات تاریخ و سیره اهل بیت (ع) و همچنین پیامبران و سفیران الهی برای محبت با تمام نیرو می‌کوشیدند تا مردم، آفریدگار خویش را بشناسند و با او ارتباط برقرار کنند تا در عمل به دستور‌های خداوند و پیاده کردن تعالیم آسمانی کوشا باشند.

و ی بیان کرد : در نتیجه جامعه‌ ایده آل انسانی تحقق یابد؛ و این ارتباط تنها از طریق محبت می‌تواند موجود محدود را متصل به فیض وجود لایتناهی الهی کند  این، بدان معناست که محبت و خدا دوستى، اصلى‌ترین پایه هاى سازندگى فردى و اجتماعى و تکامل مادّى و معنوى انسان است .

انتهای   پیام/ز



 

آسیب‌شناسی مطالعات اندیشه‌ها و سیره اهل بیت (ع)

برچسب ها: ائمه اطهار ، احادیث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.