مهم‌ترین حوادث امروز (شانزدهم تیر سال ۹۸) را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهم‌ترین حوادث امروز ( یکشنبه شانزدهم تیر سال ۹۸) را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

زمین خواری ۲۰۰ میلیاردی در کنگان

جانشین فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: با استفاده از امکانات اطلاعاتی، تحقیقات میدانی و جمع آوری مدارک و مستندات مشخص شد بخشی از اراضی ملی به مساحت ۱۵ هکتار به دست فردی سودجو به صورت غیر قانونی تصرف و به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال فروخته شده است.

سرهنگ حیدر سوسنی افزود: تیم رسیدگی کننده پرونده پس از اطمینان از صحت و سقم موضوع با هماهنگی مقام قضائی عامل زمین خواری را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

دستگیری ۲۹ سارق در بوشهر

فرمانده انتظامی شهرستان بوشهر از دستگیری ۲۹ نفر سارق و کشف ۵۶ فقره سرقت در ۱۰ روز گذشته خبر داد.

سرهنگ ابراهیم عرب زاده افزود: در نتیجه اقدامات و تلاش‌های شبانه روزی مأموران در ۱۰ روز گذشته ۲۹ سارق دستگیر و ۵۶ فقره انواع سرقت در شهرستان بوشهر کشف شد.

وی به شهروندان توصیه کرد: ضمن عمل به هشدار‌های پلیسی در پیشگیری از سرقت، در صورت مشاهده افراد و وسایل نقلیه مشکوک، موضوع را به سرعت با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

افزایش ۶ درصدی کشف جرایم اقتصادی در بوشهر

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر گفت: کشف جرایم اقتصادی پلیس در سه ماه اول امسال، ۶ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

سرهنگ جوشن سهرابی افزود: در سه ماه اول سال ۹۸ با انجام تحقیقات لازم تعداد ۳۶ فقره انواع جرایم اقتصادی در زمینه‌های زمین خواری، فرار مالیاتی، رباخواری، احتکار، اخذ تسهیلات غیر مجاز بانکی و اقدامات مجرمانه گمرکی به ارزش ۳۵۶ میلیارد و ۸۷۷ میلیون ریال کشف شده است.

وی ادامه داد: کشف ۸۲۸ هزار و ۸۹۱ متر مربع زمین خواری از اقدامات شاخص این مدت بوده است.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر از مردم درخواست کرد: هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص وقوع جرایم اقتصادی در دستگاه‌های دولتی را برای بررسی و تحقیق به سامانه ۱۱۰ پلیس اطلاع رسانی کنند.

کشف ژنراتور قاچاق در دشتی

فرمانده انتظامی شهرستان دشتی گفت: ماموران انتظامی این شهرستان یک دستگاه کامیون حامل کالای قاچاق را در مبادی ورودی شهر خورموج شناسایی و متوقف کردند.

سرهنگ جهانبخش صیادی افزود: در بازرسی از این خودرو یک دستگاه ژنراتور صنعتی تولید برق بدون مجوز گمرکی به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال را کشف کردند.

وی بیان کرد: یک متهم در این زمینه به دادسرا معرفی شده است.

دستگیری سارق طلای دو منزل در شهر آبپخش

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان گفت: در پی وقوع دو فقره سرقت طلا از منازل شهروندان در شهر آبپخش و در نتیجه تحقیقات میدانی و بررسی اظهارات مالباختگان، یک متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر شد.

سرهنگ سید جواد رضوی افزود: متهم در بازجویی‌های اولیه، و در رویارویی با مدارک ارائه شده، به ارتکاب دو فقره سرقت طلا و جواهر از منازل مسکونی اعتراف کرد.

وی به شهروندان توصیه کرد: حتی الامکان از نگهداری غیر ضروری مقادیر زیادی طلا و جواهر در منزل خودداری کنند و در صورت لزوم این اقلام را به صندوق امانات بانک بسپارند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.