جدال پایان‌ناپذیر تبلت‌های دوکاره/ مناسب‌ترین تبلت برای کسب و کار شما کدام است؟

در این گزارش تبلت‌های دوکاره اپل، سامسونگ و مایکروسافت را بررسی کرده‌ایم و شما می‌توانید مناسب‌ترین آن‌ها را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.

.به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، درست است که تبلت‌های دوکاره گامی جذاب در توسعه دستگاه‌های هوشمند هستند، اما هنوز تا مرحله بسیار خوب بودن فاصله دارند. اما این دلیل نمی‌شود که از این تبلت‌های جذاب استفاده نکنیم؛ زیرا بعضی از آن‌ها ویژگی‌های جالب و خاصی را ارائه می‌دهند. همچنین نباید از راحتی جا‌به‌جایی این دستگاه‌های دو کاره چشم‌پوشی کرد. غول‌های دنیای فناوری هم اکنون در حال فشار آوردن به توسعه‌دهندگان خود برای ارائه نسخه‌های بهتری از تبلت‌های دو کاره هستند. آن‌ها با این کار به این دسته از تبلت‌ها جانی دوباره داده‌اند.

دلیل این که چرا مردم این هیبریدها را دوست دارند کاملا مشخص است. این دستگاه‌ها قدرت و بهره‌وری لپ‌تاپ را در یک بدنه نازک و سبک ارائه می‌دهند. اما هنوز سیستم‌عاملی وجود ندارد که به اندازه‌ای که در تبلت کارآمد باشد در دسکتاپ نیز قوی عمل کند. البته شرایط دقیقا برعکسی نیز وجود دارد که سیستم‌عاملی که در دسکتاپ خوب است، چندان در تبلت خوب عمل نمی‌کند. در نتیجه شما باید تصمیم بگیرید کدام حالت برای شما مهم‌تر و کارآمدتر است.

خداروشکر به علت وجود رقابت بسیار زیادی که بین شرکت‌های مایکروسافت، اپل و سامسونگ وجود دارد، این دستگاه‌ها چاره‌ای جز بهتر شدن ندارند. البته تبلت‌های دو کاره موجود در بازار قدرتمندتر از آن‌ هستند که تنها از آن‌ها برای چک کردن ایمیل در تاکسی یا بروزرسانی فایل متنی سخنرانی در هواپیما استفاده شود. اگر خواسته‌های شما معقول و منطقی باشد مطمئنا دستگاهی پیدا خواهید کرد که بتواند نیازهایتان را برطرف کند و شما را راضی نگه دارد. در ادامه بهترین محصول هر شرکت را بررسی کرده‌ایم:

مایکروسافت Surface Pro 6، تبلتی برای اهل جاده

اگر شما کسی هستید که اکثر مواقع در حال جا‌به‌جایی هستید و به یک دستگاه سبک و محکم احتیاج دارید که می‌تواند چند عملیات را با هم انجام دهد، Surface Pro 6 تبلت دو کاره‌ایست که برای شما طراحی شده است. در واقع این هیبرد جذاب را می‌توان در نوع خود بهترین دانست. مایکروسافت به قدری دستگاه‌های دو کاره خود از نسلی به نسل دیگر بهبود بخشید که نسخه ششم آن تقریبا ایده‌آل است. این دستگاه عملکردی قدرتمند همراه با باتری بادوام در یک فریم محکم و در عین حال سبک ارائه می‌دهد. کاربران رایانه‌های شخصی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ را در این دستگاه دو کاره نیز مشاهده کرده و با آن احساس راحتی می‌کنند. همچنین کاربران می‌تواند از قابلیت‌ انجام چند کار به صورت همزمان آن استفاده کنند. علاوه بر این مایکروسافت هنوز یکی از بهترین و قابل بحث‌ترین صفحه کلید‌ها را در بازار دارد.

.

دستگاه Surface Pro 6 با یک صفحه نمایش روشن و بدنه تمام مشکی جذاب عرضه می‌شود که طراحی آن را خاص می‌کند. مدل پایه آن با داشتن پردازنده Core i5 و ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی قیمتی برابر ۸۹۹ دلار دارد. البته شما برای اضافه کردن کیبورد این دستگاه باید ۱۲۹ دلار بپردازید؛ در نتیجه برای داشتن این نسخه باید مبلغ کلی ۱۰۱۹ دلار از حساب بانکی شما کسر شود. درست است که این قیمت زیاد است، اما گران‌قیمت‌ترین دستگاه فهرست امروز نیست.

.


بیشتر بخوانید: بررسی فنی سامسونگ گلکسی S11، از شایعه تا واقعیت +تصاویر 


اپل iPad Pro، تبلتی برای عاشقان محصولات اپل

اپل برای این که شما iPad Pro را به چشم یک جایگزین برای نوت بوک ببینید تلاش زیادی می‌کند. این شرکت برای این که شما این فکر را بکنید دستگاه خود را قدرتمندتر از رایانه معرفی کرده است. در واقع تراشه A12X بیونیکی iPad Pro هیولایی است که می‌تواند از پس بسیاری از عملیات‌ها بربیاید. البته نباید انتظار داشته باشید که بتوانید در آن ویدئوهایی با کیفیت 8K ادیت کنید. این تبلت دارای یک طراحی زیبا و صفحه نمایش واضح و پویا است. همچنین استفاده کردن از قلم اپل در آن بسیار لذت بخش است. عمر باتری این تبلت نیز بسیار عالی است.

.

به صورت تئوری وجود درگاه جدید USB-C در iPad Pro آن را تطبیق پذیرتر از گذشته می‌کند. این درگاه به شما اجازه می‌دهد که به مراتب لوازم جانبی بیشتری را به دستگاه متصل کنید، بدون این که به آداپتور لایتنینگ نیاز داشته باشید. شما با استفاده از این درگاه می‌توانید به تبلت دو کاره خود وسایلی مانند خواننده‌های رم SD، صفحه‌نمایش‌های خارجی و کیبورد اضافه کنید. جالب است بدانید که کیبورد اختصاصی اپل بسیار کارآمد و جذاب است و سرویس‌دهی بی‌نظیری دارد. البته این نکته را فراموش نکنیم که پیدا کردن وسایلی دارای کابل Type-C آسانی نیست و نیاز به زمان دارد در نتیجه انتظار این را نداشته باشید که همه وسایل جانبی موجود در بازار به تبلت دو کاره شما متصل شود.

.

با وجود اینکه سیستم عامل iOS 12 در زمینه انجام چند عملیات به صورت همزمان یک پلتفرم محدود است، iPadOS beta قول پیشرفت‌های قابل توجهی را داده است. در نتیجه ممکن است هنگامی که این سیستم عامل ارائه شود کارایی iPad Pro بهتر شود. برای داشتن کیبورد iPad Pro باید ۱۹۹ دلار اضافه‌تر از قیمت اصلی ۹۹۹ دلاری آن پرداخت کنید. قیمت مدل پایه‌ای این دستگاه حدودا ۱۸۰ دلار گران‌تر از سرفیس مایکروسافت است. البته مطمئنا این مسئله برای کسانی که عاشق محصولات شرکت اپل هستند اصلا مشکلی نخواهد بود.

سامسونگ Galaxy Book 2، تبلتی برای طراحان دنیای دیجیتال

چه صحبت از تبلت باشد چه گوشی هوشمند، اصلی‌ترین دلیل‌های انتخاب سامسونگ به جای بقیه برندها عموما صفحه نمایش برتر و S Pen کارآمد آن است. اما در تبلت دو کاره سامسونگ که Galaxy Book 2 نام دارد پشتیبانی از LTE نیز بسیار جذاب به نظر می‌رسد. این قابلیت برای کسانی به درد می‌خورد که همیشه نیاز به آنلاین بودن و بروزرسانی مطالب خود را دارند.

.

به هر حال از آن‌جایی که Book 2 از سیستم‌عامل ویندوز روی پردازنده Snapdragon مبتنی بر ARM استفاده می‌کند، کمی محدود بوده و در عملکرد آن لگ دیده می‌شود. همچنین محدوده انتخاب نرم‌افزار ویندوز این تبلت دو کاره در مقایسه با نسخه کامل این سیستم عامل محدود است. هنوز هم مایکروسافت و کوالکام برای نزدیک‌تر کردن هر چه بیشتر تجربه کار کاربران با این ویندوز با یکدیگر همکاری می‌کنند. در حال حاضر اگر شما نیاز به یک دستگاه با توانایی نصب نرم‌افزارهای زیاد دارید Surface Pro بخرید اما اگر کار شما به برنامه‌های زیادی نیاز ندارد یا ویدیو و عکس ویرایش نمی‌کنید، Book 2 ممکن است برایتان مناسب باشد. به علاوه، قیمت این دستگاه همراه با S Pen تنها ۹۹۹ دلار است که در فهرست امروز ما ارزان‌ترین است.


بیشتر بخوانید: بررسی فنی سامسونگ گلکسی S11، از شایعه تا واقعیت +تصاویر 


.

سخن پایانی

تمام تبلت‌های دو کاره‌ای که امروز درباره آن‌ها صحبت کردیم دارای قیمتی بالای ۱۰۰۰ دلار هستند که واقعا مبلغ زیادی برای دستگاهی است که همه توانایی‌های لپ تاپ را ندارد. اما باید به این مسئله نیز توجه کنیم که یک تبلت دو کاره‌ای که هم کارهای لپ‌تاپ را تا حدودی انجام می‌دهد و هم وزن زیادی ندارد می‌تواند بهترین همراه برای کسانی باشد که زیاد به سفرهای تجاری می‌روند یا کار آن‌ها به جابه‌جایی نیازمند است. گزینه‌هایی که امروز آن‌ها را نام بردیم بهترین‌های موجود در بازار هستند. اگر شرایط مناسب برای خرید این دستگاه‌ را دارید تنها به این فکر کنید که چه کاری از تبلت دو کاره خود می‌خواهید و سپس انتخاب کنید.

گزارش از مصطفی عسگری

انتهای پیام/

برچسب ها: فناوری ، اپل ، مایکروسافت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار