مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان از اجرای طرح پرونده الکترونیک بیمه‌ای در استان خبر داد.

مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان،اگفت: همزمان با هفته تامین اجتماعی طرح پرونده الکترونیک بیمه‌ای در استان اجرا می‌شود.

سید فاضل حیدری بلوکی با اشاره به ضروروت توسعه و گسترش خدمات الکترونیک افزود: خدمات غیرحضوری پویایی و رضایتمندی مخاطبان را به همراه دارد.

وی گفت: مهم‌ترین مزایای اجرای این طرح اجرای این طرح حفظ سوابق بیمه‌ای و پرونده بیمه شدگان، حذف گردش کاغذی اوراق و سهولت دسترسی به اسناد بیمه شدگان است.

مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان افزود: اجرای این طرح برای تنوع در ارائه خدمات بیمه ای، فرسودگی پرونده‌های کاغذی، مفقود شدن پرونده ها، امکان خارج کردن اوراق پرونده، طولانی بودن زمان پاسخگویی، کمبود فضای فیزیکی و امکانات بایگانی ضروری است.

سید فاضل حیدری بلوکی گفت: پرونده‌های جدید متعلق به افرادی است که به تازگی زیر پوشش تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند و به عنوان بیمه شده اصلی نام نویسی می‌شوند و پرونده‌های گذشته هم مربوط به بیمه شدگان فعلی تأمین اجتماعی است که پرونده‌های آنان از سنوات قبل تشکیل شده و با گذشت زمان بر صفحات این پرونده‌ها افزوده می‌شود.

وی افزود: این طرح از ۱۹ تیرماه اجرایی می‌شودو پیش بینی می‌شود ۳۵۲ هزار و ۴۹۵ پرونده در استان مشمول این طرح شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان همچنین از بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب به منظور مساعدت بیمه‌ای و کمک به رونق تولید خبر داد.

حیدری بلوکی گفت: در حال حاضر اداره کل تأمین اجتماعی هرمزگان با ۴۰ واحد اجرایی از جمله ۱۷ شعبه دائم، ۱۳ شعبه اقماری، ۲ شعبه اقماری دارای مجوزو ۶ کارگزاری فعال است.

وی افزود: همچنین ۲ کارگزاری نیز در بندرعباس و میناب در هفته تأمین اجتماعی خواهدشد.

مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان گفت: در مجموع، ۸۸۷ هزار و ۹۳۷ نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته اند.

۳۲۱ هزار و ۴۱۴ بیمه شده اصلی و ۵۶۶ هزار و ۴۵۰ بیمه شده تبعی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی استان هرمزگان قرار دارند.

حیدری بلوکی افزود: تعدادمستمری بگیران در استان ۸۳ هزار و ۸۳۲ نفر است که از این تعداد، ۴۷ هزار و ۹۳۷ نفر مستمری بگیر اصلی و ۳۵ هزار و ۸۹۵ مستمری بگیر تبعی هستند.

در تقویم رسمی کشور ۱۹ تیرماه تا ۲۵ تیر هفته تامین اجتماعی نامگذاری شده است.

در مجموع، ۸۸۷ هزار و ۹۳۷ نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.


انتهای پیام/ر


بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان خوش حساب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.