مدیر بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، میزان صادرات محصولات کشاورزی و دامی تولید شده در استان به آنسوی مرزها را تشریح کرد.

عزت الله صادقی مدیر بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، درخصوص میزان صادرات محصولات کشاورزی و دامی تولید شده در استان طی ۳ ماه نخست سال جاری گفت: در مدت مذکور ۷۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۷۱۱ کیلوگرم محصولات مختلف به کشور‌های حوزه خلیج فارس از جمله؛ عراق، عمان، قطر، امارات صادر شده است.

وی عمده محصولات صادر شده به کشور‌های مذکور را یک میلیون و ۲۹ هزار و ۸۱۶ کیلوگرم انواع ماهی‌ها و آبزیان، ۷۰۹ هزار و ۴۲۸ کیلوگرم شیر و محصولات لبنی، ۲ میلیون و ۲۲ هزار و ۹۶۴ کیلوگرم انواع سبزیجات و نباتات، ۵۴ میلیون و ۹۵۷ هزار و ۶۳۳ کیلوگرم انواع میوه ها، ۱۸۰ کیلوگرم قهوه و چای را عنوان کرد.

صادقی بیان داشت: همچنین ۸ هزار و ۳۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های آرد، ۲۵۹ هزار و ۶۱۲ کیلوگرم دانه و میوه‌های روغنی، یک هزار و ۴۴۰ کیلوگرم انواع صمغ، ۲ هزار و ۲۲۵ کیلوگرم مواد قابل بافت، ۲ هزار و ۵۴ کیلوگرم چربی‌ها و روغن‌های حیوانی، ۱۵۸ هزار و ۳۴۹ کیلوگرم قند، شکر و شیرینی جات، ۶ هزار و ۳۲۶ کیلوگرم کاکائو و فرآورده‌های آن، ۵۷۵ هزار کیلوگرم فرآورده‌های غلات به کشور‌های حوزه خلیج فارش صادر شده است.

مدیر بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در ادامه، ۲ میلیون و ۱۲۱ هزار و ۷۶۲ کیلوگرم فرآورده‌های سبزی، ۶۹۷ هزار و ۱۲۳ کیلوگرم سایر فرآورده‌های خوراکی، ۱۶ میلیون و ۵۸۰ هزار و ۲۰۴ کیلوگرم تفاله صنایع خوراک سازی و ۲۸۷ هزار و ۲۵ کیلوگرم چوب، زغال چوب و اشیا چوبی را از دیگر محصولات صادر شده به آنسوی مرز‌ها برشمرد.

این مقام مسئول درخصوص ارزآوری صادرات این محصولات به خارج از کشور اظهار کرد: ۸۱ میلیون و ۷۵۷ هزار و ۲۴ دلار از فروش و صادرات محصولات کشاورزی و دامی تولید شده عاید استان خوزستان شد.

گفتنی است، استان خوزستان یکی از قطب‌های مهم کشور در تولید محصولات دامی و کشاورزی نظیر؛ غلات، آبزیان، سبزیجات و... محسوب می‌شود.

انتهای پیام/گ

افزایش صادرات محصولات کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.